Το χάπι sildenafil, για τη στυτική δυσλειτουργία, μπορεί ενδεχομένως να είναι χρήσιμη αγωγή κατά της νόσου Alzheimer, αναφέρουν Αμερικανοί ερευνητές που μελετούν την επίδρασή του στον εγκέφαλο.

Πειράματα σε κύτταρα υποδεικνύουν οτι το φάρμακο στοχεύει ορισμένες από τις πρωτεΐνες που συσσωρεύονται σε αυτό το είδος άνοιας.

Η ομάδα της Cleveland clinic ανέλυσε βάση δεδομένων 7 εκατομμυρίων ασθενών και ανακάλυψε ότι άντρες που έλαβαν το φάρμακο είχαν χαμηλότερο κίνδυνο για νόσο Alzheimer.

Χρειάζονται νέες έρευνες, αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό Nature Aging.

Το sildenafil, αρχικά σχεδιάστηκε για την καρδιά καθώς βελτιώνει τη ροή αίματος.

Στη συνέχεια ανακαλύφθηκε ότι είχε παρόμοια επίδραση και αλλού στο σώμα περιλαμβανομένων των πεϊκών αρτηριών, αναπτύχθηκε σε επιτυχή αγωγή για τη στυτική δυσλειτουργία.

Ειδικοί θεωρούν ότι θα μπορούσε να έχει και άλλες χρήσεις. Το Sildenafil ήδη χρησιμοποιείται στην πνευμονική υπέρταση.

Επιστήμονες, τελευταίως εξετάζουν αν θα μπορούσε να βοηθά ανθρώπους με κίνδυνο αγγειακής άνοιας. Τώρα, πιστεύουν ότι θα μπορούσε να βοηθά και στη νόσο Alzheimer.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι υψηλές δόσεις του φαρμάκου αυξάνουν την ανάπτυξη εγκεφαλικών κυττάρων και μειώνουν τη συσσώρευση πρωτεΐνης σε έρευνες που έγιναν σε ανθρώπινο ιστό στο εργαστήριο.

Άνθρωποι που λάμβαναν sildenafil ήταν λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν Alzheimer σε σχέση με όσους δεν λάμβαναν το φάρμακο με βάση προσωπικά ιατρικά στοιχεία 6 ετών που αφορούσαν 7.23 εκατομμύρια ανθρώπους.

Ο Dr Feixiong Cheng, δήλωσε ότι τα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά αλλά χρειάζονται νέες έρευνες.

Nature Aging.