Άνθρωποι που δεν κοιμούνται καλά, συχνά καταφεύγουν σε άσκηση με διάδρομο ή  ποδήλατο, θεωρώντας ότι η αερόβια θα τους δώσει λίγα λεπτά ακόμη ύπνου.

Ενδεχομένως είναι καλύτερα να γυμναστούν με βάρη, αναφέρει νέα έρευνα.

Η άσκηση με αντιστάσεις φαίνεται να είναι καλύτερη από την αερόβια ως μέθοδος βελτίωσης του ύπνου σε ανθρώπους με προβλήματα ύπνου.

Για συμμετέχοντες που δεν μπορούσαν να κοιμούνται τακτικά τουλάχιστον 7 ώρες, η άσκηση με βάρη πρόσθεσε 40 λεπτά ύπνου, δήλωσε η ερευνήτρια Angelique Brellenthin, επίκουρη καθηγήτρια του Iowa State University.

Συγκριτικά, η αερόβια αύξησε τον χρόνο ύπνου κατά 23 λεπτά για άλλη ομάδα με παρόμοια προβλήματα ύπνου.

Η Brellenthin δήλωσε ότι βασικά η άσκηση με αντιστάσεις σχεδόν διπλασίασε την ποσότητα επιπλέον διάρκειας ύπνου ως αποτέλεσμα του να έχουν συμμετάσχει οι εθελοντές στην έρευνα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία εστιάζοντας στον τρόπο που η άσκηση μπορεί να βελτιώσει την υγεία. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτήσεις για τον ύπνο τους.

 Η έρευνα περιέλαβε 386 ανθρώπους που χωρίστηκαν τυχαία σε 4 ομάδες-αερόβιας, άσκησης με αντιστάσεις ,συνδυαστικής άσκησης και ομάδα ελέγχου που δεν ασκήθηκε.

Ζητήθηκε από όλους να ασκούνται για μια ώρα, 3 φορές την εβδομάδα, για ένα χρόνο. Οι ερευνητές αξιολόγησαν την υγεία των συμμετεχόντων  στους 6 μήνες και στον χρόνο. Η άσκηση δεν έκανε διαφορά σε ανθρώπους που ήδη κοιμόνταν καλά. Ωστόσο οποιασδήποτε άσκηση βοήθησε στη βελτίωση του κακού ύπνου και πιο πολύ η άσκηση με αντιστάσεις. Όσοι δεν κοιμόνταν καλά και ήταν στην ομάδα συνδυαστικής άσκησης, είχαν βελτίωση του ύπνου κατά 17 λεπτά.

Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο συνέδριο της American Heart Association.