Το περιττό λίπος στην κοιλιά μπορεί να συμβάλει στην εμφάνιση αρκετών παθήσεων, από διαβήτη μέχρι και καρδιοπάθεια. Είναι σημαντικό να κάνουμε τακτικά γυμναστική και να προσέχουμε τη διατροφή μας, καθώς αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να το κρατάμε υπό έλεγχο. Αυτά είναι μερικά σημάδια ότι χρειάζονται αλλαγές στην ρουτίνα σας για να περιορίσετε τις βλάβες που συνδέονται με το κοιλιακό λίπος.

Δεν γυμνάζεστε

Αρχικά, η γυμναστική. Αν δεν κάνετε αρκετή σωματική άσκηση, θα καίτε λιγότερο λίπος. Και μη μείνετε μόνο στην αερόβια άσκηση: Ο συνδυασμός αερόβιας και ασκήσεων με βάρη (ή με το βάρος του σώματος) είναι η χρυσή τομή για να κάψετε περισσότερο λίπος. Προσπαθήστε να κάνετε τη ζωή σας λιγότερο καθιστική, βήμα-βήμα και χωρίς ενθουσιώδεις υπερβολές. Χτίστε αυτή την καλή συνήθεια με αργό και σταθερό ρυθμό.

Ο ύπνος σας είναι ιδιαίτερα κακός

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει πως ο κακός ύπνος έχει άμεση σχέση με το κοιλιακό λίπος, καθώς αλληλεπιδρούν με ιδιαίτερα άσχημο τρόπο: Ο κακός ύπνος φαίνεται να ενισχύει την απόθεση λίπους στον οργανισμό, που με την σειρά του επηρεάζει με πιο έμμεσους τρόπους την ποιότητα του ύπνου μας.

Η μπυροκοιλιά δεν είναι μύθος...

...αλλά είναι μόνο η μία πλευρά του νομίσματος. Για την ακρίβεια, το μόνο αλκοολούχο ποτό που δεν ενισχύει άμεσα την απόθεση λίπους στην κοιλιά είναι το κρασί. Μάλιστα, υπάρχουν και μελέτες που έχουν δείξει ότι μπορεί να έχει και ορισμένες προστατευτικές ιδιότητες απέναντι σε αυτό το πρόβλημα. Προφανώς, όποτε μιλάμε για αλκοόλ, μιλάμε πάντα για μικρές ποσότητες.

Υπάρχει συνεχές στρες

Η κορτιζόλη, η ορμόνη που εκκρίνει ο οργανισμός μας όταν βρίσκεται σε στρες, ενισχύει την απόθεση λίπους στην κοιλιά άμεσα. Αυτό όμως δεν είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας. Η κακή διατροφή λόγω στρες είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ.

Τέλος, μετρήστε την περιφέρεια της μέσης σας-είναι ένας καλός δείκτης του αν έχετε συσσωρευμένο λίπος στην κοιλιά. Δεν μπορεί να υπάρξει μέσος όρος για αυτόν τον δείκτη, καθώς έχει να κάνει και με το ύψος σας, άρα ιδανικά θα έπρεπε να μετρηθείτε και να μιλήσετε με τον γιατρό σας ή με έναν διατροφολόγο. Παρ' όλα αυτά, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει θεσπίσει κατά προσέγγιση το όριο από το οποίο και μετά το λίπος αρχίζει να γίνεται προβληματικό στα 88,9 εκατοστά για τις γυναίκες και 101,6 εκατοστά για τους άνδρες. Ξανά, όμως, είναι ένα θέμα που πρέπει να συζητήσετε με έναν επαγγελματία, ειδικά αν παρατηρείτε άλλα συμπτώματα, είστε ήδη υπέρβαροι ή είστε γυναίκα που έχει μπει στην εμμηνόπαυση.