Δύο χρόνια μετά την πανδημία, ποια είναι η αποτίμησή σας όσον αφορά την παρουσία των ιδιωτικών κλινικών σε αυτή την υγειονομική κρίση;

Τα τελευταία δύο χρόνια όλος ο κόσμος ήρθε αντιμέτωπος εξαιτίας της πανδημίας με πολυδιάστατες και πρωτόγνωρες προκλήσεις, σε επίπεδο κοινωνικό και υγειονομικό. Αναντίρρητα, το μεγαλύτερο βάρος δέχτηκε ο υγειονομικός κλάδος, ο οποίος χρειάστηκε να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να ανταπεξέλθει στη νέα πραγματικότητα που έφερε ο SARS-CoV-2.

Με το ξέσπασμα της πανδημίας, ο ιδιωτικός τομέας υγείας άλλαξε ρόλο και απέκτησε νέα βαρύτητα, ενώ έγινε αντιληπτό πως αποτελεί σημαντικό πυλώνα του υγειονομικού συστήματος. Στις κρίσιμες στιγμές της κρίσης, το ιδιωτικό και το δημόσιο σύστημα υγείας ενώσαμε τις δυνάμεις μας κάτω από έναν κοινό στόχο, με γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία, φέρνοντας αλλαγή στην πράξη προς όφελος της κοινωνίας. Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας το αποτελούν τόσο οι δημόσιες όσο και οι ιδιωτικές δομές.

Τα τελευταία χρόνια, η συγκέντρωση δυνάμεων και η αναβάθμιση των υπηρεσιών συνέθεσαν το τοπίο του κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό, πώς βρίσκει η επόμενη μέρα τον κλάδο, δεδομένης και της δύσκολης συγκυρίας;

Η επόμενη μέρα πρέπει να μας βρει έτοιμους οικονομικά, κοινωνικά και γεωπολιτικά, ενώ ακόμα βιώνουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας. Για τον λόγο αυτό είναι πιο κρίσιμο από ποτέ να μην επαναπαυθεί ο κλάδος. Αντίθετα, απαιτείται εγρήγορση, ισχυρές συνεργασίες και καινοτόμες επενδύσεις. Με πυξίδα μας την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας, ο Όμιλος HHG επενδύει σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, υιοθετώντας και αξιοποιώντας τα πλέον εξελιγμένα τεχνολογικά και ψηφιακά μέσα στον χώρο της υγείας.

Ποιες πολιτικές επιλογές θα μπορούσαν να αποτελέσουν εφαλτήριο ανάπτυξης για τις ιδιωτικές κλινικές;

Είναι σκόπιμο μεταξύ της πολιτείας και των επιχειρήσεων του κλάδου να υπάρξει ουσιαστική συνεργασία, η οποία να διέπεται από ειλικρίνεια και θέληση να καταφέρουμε συνεργατικά τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών, φέρνοντας μόνο οφέλη για τον ασθενή και την κοινωνία.

Ένα σημαντικό θέμα σε αυτή τη συνεργασία είναι η αξιολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών και η αποζημίωσή τους με ποιοτικά κριτήρια. Τα ιδιωτικά νοσοκομεία δεν είναι ίδιων δυνατοτήτων, ούτε παρέχουν ίδιου επιπέδου υπηρεσίες. Όπως δεν αποζημιώνονται με τον ίδιο τρόπο από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, δεν είναι λογικό να έχουν την ίδια αποζημίωση από τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία. Ακόμα, είναι σημαντική η ποιοτική αξιολόγηση των νοσοκομείων της χώρας, που θα πρέπει να επεκταθεί και στις μονάδες του Δημοσίου. Είναι ιδιαιτέρως ευχάριστο το ότι η παρούσα πολιτική ηγεσία δείχνει να ενστερνίζεται αυτή την πολιτική.

Με τα σημερινά δεδομένα, πόσο εφικτές είναι οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα;

Κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης ο ιδιωτικός τομέας παροχής υπηρεσιών υγείας στάθηκε στο ύψος των αναγκών, λειτουργώντας ως πυλώνας σταθερότητας για τη δημόσια υγεία, θέτοντας ως προτεραιότητα το κοινό καλό. Ωστόσο, η Covid-19 δεν είναι η πρώτη, αλλά ούτε και η τελευταία υγειονομική κρίση που θα βιώσουμε. Συνεπώς, πρέπει η πολιτεία να προετοιμαστεί καταλλήλως, τοποθετώντας τον ιδιωτικό τομέα στην πολιτική υγείας ουσιαστικά και όχι περιστασιακά.

Η ευελιξία και η γρήγορη προσαρμογή των μεγάλων ιδιωτικών μονάδων στις εξελίξεις της βιοϊατρικής τεχνολογίας και στα νέα θεραπευτικά πρωτόκολλα είναι δυνατότητες που πρέπει να αξιοποιηθούν από το αρμόδιο υπουργείο, ώστε αυτή η τεχνογνωσία να είναι προσβάσιμη, σε λογικό κόστος, το οποίο να καλύπτεται από τον εκάστοτε ασφαλιστικό φορέα. Κι αυτό αντίθετα με το πώς λειτουργούν ακόμη και σήμερα -σε πολύ μικρότερο βαθμό βέβαια- τα ασφαλιστικά ταμεία, στέλνοντας στο εξωτερικό ασθενείς  και καλύπτοντας πολλαπλάσιο κόστος απ’ ό,τι θα κόστιζαν αν ενέκριναν αυτές οι υπηρεσίες να καλυφθούν από νοσοκομεία του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα.

Γίνεται πολύς λόγος για τον ιατρικό τουρισμό. Φέτος κάτι δείχνει να κινείται προς τη στήριξη του τομέα. Τι πρέπει να γίνει έτσι ώστε η Ελλάδα να κερδίσει έδαφος;

Ο ανερχόμενος ιατρικός τουρισμός αποτελεί πλέον φαινόμενο παγκόσμιας κλίμακας. Μεγάλος αριθμός ανθρώπων φεύγουν από τη χώρα τους για να λάβουν κάποια υπηρεσία υγείας που είτε δεν διαθέτει η χώρα προέλευσής τους είτε μπορούν να βρουν πολύ οικονομικότερα σε κάποια άλλη χώρα. Η Ελλάδα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, διαθέτει όλες τις ιατρικές πράξεις, εάν όχι στον δημόσιο, στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, αυτό που κρατά πίσω τη χώρα στον τομέα είναι ο φόρος στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Δυστυχώς, ο ΦΠΑ είναι 24% τη στιγμή που άλλες χώρες έχουν μονοψήφιους αριθμούς, κάτι που δεν επιτρέπει να γίνουμε ανταγωνιστικοί με την ίδια ευκολία.

Ιδιαίτερη ανάπτυξη έχει ο ιατρικός τουρισμός στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, κάτι που για τον όμιλό μας αποτελεί στρατηγικό στόχο στη νέα υπερσύχρονη Μονάδα Εξωσωματική Γονιμοποίησης ΥΓΕΙΑ IVF Εμβρυογένεσις, που αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση που έγινε την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας και αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στον τομέα της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, καθιστώντας τη Μονάδα Υγεία IVF Εμβρυογένεσις «gold standard» στον τομέα της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και καθιερώνοντας την Ελλάδα διεθνώς ως τον καταλληλότερο προορισμό ιατρικού τουρισμού για τις υπηρεσίες αυτές.

Σε ποιους πυλώνες αναπτύσσεται η νέα στρατηγική του ομίλου HHG;

Ο Όμιλος Hellenic Healthcare Group (HHG), μέλος του οποίου είναι το ΥΓΕΙΑ και άλλα κορυφαία ελληνικά νοσοκομεία (Metropolitan Hospital, Μητέρα, Metropolitan General, Λητώ, Creta Interclinic, Απολλώνειο στην Κύπρο, Υγεία IVF Εμβρυογένεσις), είναι ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα. Ο Όμιλος έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις στην πιο σύγχρονη βιοϊατρική τεχνολογία, ρομποτική χειρουργική σε όλες τις ειδικότητες, αναίμακτη ακτινοχειρουργική για θεραπεία όγκων εγκεφάλου, αλλά και σε συστήματα προηγμένης τεχνητής νοημοσύνης. Το ιατρικό προσωπικό μας ενημερώνεται για κάθε νέα τεχνολογία. Επενδύουμε σε σύγχρονο εξοπλισμό και εξειδικευμένο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

Ταυτόχρονα, ο Όμιλος HHG καινοτομεί με τον προσωπικό φάκελο υγείας, το «my-Ygeia», δίνοντας πρόσβαση με τη μέγιστη ασφάλεια στους ασθενείς/εξεταζόμενους για όλες τις εξετάσεις, άμεσα και οποιαδήποτε στιγμή το χρειαστούν. Με σεβασμό στα ευαίσθητς προσωπικά δεδομένα, οι ιατρικές εξετάσεις και τα δεδομένα μπορούν να αποθηκεύονται ψηφιακά στον προσωπικό ηλεκτρονικό φάκελο my-Ygeia για τον κάθε ασθενή ξεχωριστά. Άρα, η συνεχής επένδυση σε σύγχρονη βιοϊατρική τεχνολογία, η εφαρμογή πρωτοποριακών πρωτοκόλλων (που φυσικά είναι εγκεκριμένα), η εμμονή στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και ο ψηφιακός μετασχηματισμός που ήδη εφαρμόζουμε είναι οι πυλώνες στους οποίους βασίζεται ο όμιλός μας.