Για να μειωθεί ο κίνδυνος άνοιας, είναι καλή η συμμετοχή σε μια ομάδα- club. Το περπάτημα ή το ποδήλατο είναι καλύτερα. Και το διάβασμα ή το παίξιμο παιχνιδιών ή μουσικών οργάνων είναι τα πιο καλά, αναφέρει νέα έρευνα.

Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα μετα-ανάλυσης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Neurology και επισκόπησε προηγούμενες έρευνες.
Νέα ανάλυση έδειξε ότι οι δραστηριότητες ψυχαγωγίας, όπως χειροτεχνίες, αθλήματα ή εθελοντισμός, συνδέονταν με μειωμένο κίνδυνο άνοιας, δήλωσε ο ερευνητής Lu, του Peking University στην Κίνα.

Οι ερευνητές επισκόπησαν 38 έρευνες σε 2 εκατομμύρια ανθρώπους που δεν είχαν άνοια. Κατά τη διάρκεια των ερευνών, 74.700 εμφάνισαν την πάθηση περιλαμβανομένων 2.848 περιστατικών Alzheimer και 1.423 αγγειακής άνοιας.
Οι συμμετέχοντες που παρακολουθήθηκαν για 3 χρόνια τουλάχιστον, έδωσαν πληροφορίες για τις δραστηριότητες ψυχαγωγίας με ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις.

Μετά από προσαρμογές για ηλικία φύλο και εκπαίδευση, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι ψυχαγωγικές δραστηριότητες συνδέονταν με χαμηλότερο κατά 17% κίνδυνο άνοιας έναντι ανθρώπων που δεν έκαναν τα προηγούμενα.

Οι πνευματικές δραστηριότητες συνδέονταν με 23% χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας (διάβασμα, γράψιμο, παρακολούθηση τηλεόρασης, ακρόαση ραδιοφώνου, παιχνίδια ή μουσικά όργανα, χρήση υπολογιστή και χειροτεχνίες).

Άνθρωποι που συμμετείχαν σε σωματικές δραστηριότητες όπως περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο, αθλήματα, γιόγκα και χορό είχαν 17% χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας.

Η συμμετοχή σε κοινωνικές δραστηριότητες, όπως μαθήματα, ομάδες, επισκέψεις σε φίλους συνδέονταν με 7% χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας.
Η μετα-ανάλυση δείχνει ότι το να είναι κάποιος ενεργητικός έχει οφέλη και ότι υπάρχουν άφθονες δραστηριότητες που είναι εύκολο να ενσωματωθούν στην καθημερινότητα και ενδεχομένως μπορεί να ωφελήσουν τον εγκέφαλο.

Περιορισμός της έρευνας είναι ότι οι άνθρωποι ανέφεραν οι ίδιοι τις δραστηριότητές τους και ενδεχομένως μπορεί να μην θυμόνταν σωστά.

Πηγές:
Neurology