Συνδυασμός 7 υγιεινών συνηθειών σε ανθρώπους με διαβήτη τύπου 2, συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας, αναφέρει νέα έρευνα.
Ο ερευνητής Yingli Lu, του Shanghai Jiao Tong University School of Medicine in China, δήλωσε ότι άνθρωποι με διαβήτη που ακολουθούσαν 7 υγιεινές συνήθειες είχαν χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας από ανθρώπους με διαβήτη που δεν ακολουθούσαν υγιεινές συνήθειες.

Οι ερευνητές, σε βρετανική βάση δεδομένων εντόπισαν 167.946 ανθρώπους 60 ετών και άνω με και χωρίς διαβήτη, που δεν είχαν άνοια. Συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την υγεία τους και υποβλήθηκαν σε εξετάσεις.

Στις υγιεινές συνήθειες περιλαμβανόταν το μη κάπνισμα, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, η τακτική άσκηση σε εβδομαδιαία βάση και ο επαρκής ύπνος.
Aλλος παράγοντας ήταν η υγιεινή διατροφή με περισσότερα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και ψάρια.

Οι τελευταίες συνήθειες ήταν η λιγότερη καθιστική ζωή και οι κοινωνικές επαφές.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για 12 χρόνια κατά μέσον όρο. Ανοια εμφάνισαν 4.351 άνθρωποι.

Ποσοστό 4% ακολούθησε 0-2 συνήθειες, 11% ακολούθησε 3, 22% ακολούθησε 4, 30% ακολουθούσε 5, 24% έξι και το 9% και τις εφτά.
Ανθρωποι με διαβήτη που ακολουθούσαν 2 ή λιγότερες συνήθειες είχαν τετραπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με ανθρώπους χωρίς διαβήτη που ακολουθούσαν και τις εφτά.

Άνθρωποι με διαβήτη που ακολουθούσαν όλες τις συνήθειες είχαν 74% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με όσους δεν είχαν διαβήτη και τις ακολουθούσαν.

Η σχέση δεν επηρεαζόταν από φάρμακα που λάμβαναν οι συμμετέχοντες ούτε από το πόσο καλά ρύθμιζαν το σάκχαρο.
Ο ερευνητής δήλωσε ότι η νέα έρευνα δείχνει ότι για ανθρώπους με διαβήτη 2, ο κίνδυνος άνοιας μπορεί ενδεχομένως να μειωθεί πολύ με υγιεινό τρόπο ζωής.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Neurology.

Πηγές:
Neurology.