Οι εννιά μήνες της εγκυμοσύνης δεν είναι εύκολοι για το σώμα. Συνεπώς το πιο σημαντικό που έχετε να κάνετε κατά τη διάρκεια αλλά και πριν την εγκυμοσύνη είναι να φροντίζετε για την καλή σας υγεία. Αυτές είναι μερικές συμβουλές για να έχετε κατά νου όταν σκεφτείτε πως ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε να μείνετε έγκυος.

Φτάστε σε υγιές βάρος

Εάν είστε υπέρβαρη ή λιποβαρής, μπορεί να είναι πιο δύσκολο να μείνετε έγκυος. Το βάρος σας επηρεάζει αν θα έχετε ωορρηξία κάθε μήνα. Τα επιπλέον κιλά σας κάνουν επίσης πιο πιθανό να έχετε ορισμένα προβλήματα υγείας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως ο διαβήτης κύησης ή η προεκλαμψία. Τρώτε υγιεινές τροφές και ασκηθείτε τακτικά. Δεν μιλάμε για εξαντλητικές δίαιτες, ούτε για μεγάλη αλλαγή στο βάρος - το σημαντικό είναι να διατηρείτε μια υγιεινή ρουτίνα.

Πάρτε βιταμίνες

Είναι σημαντικό να αρχίσετε να παίρνετε προγεννητικά βιταμίνες πριν μείνετε έγκυος. Αυτό είναι αναγκαίο επειδή πιθανότατα δεν θα καταλάβετε ότι είστε έγκυος μέχρι να παρατηρήσετε ότι δεν σας ήρθε περίοδος. Αυτό γίνεται εβδομάδες αφότου το έμβρυο αρχίζει να μεγαλώνει. Εάν περιμένετε τόσο πολύ για να πάρετε βιταμίνες, μπορεί να χάσετε σημαντική προστασία. Λαμβάνετε τουλάχιστον 400 μικρογραμμάρια φολικού οξέος ημερησίως. Βοηθά στην πρόληψη γενετικών ανωμαλιών στον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη του μωρού σας. Οι προγεννητικές βιταμίνες έχουν επίσης σίδηρο, ο οποίος είναι καλός και για τους δυο σας. Βοηθά τους μυς του μωρού σας να αναπτυχθούν και σας βοηθά να αποφύγετε την αναιμία. Το ασβέστιο είναι βασικό για τα οστά, τους μυς, τα νεύρα και την καρδιά της μητέρας και του παιδιού.

Υπάρχουν επικίνδυνα χημικά στην καθημερινότητά σας;

Μερικές χημικές ουσίες, όπως τα φυτοφάρμακα, οι μπογιές και τα υλικά τους (νέφτι) καθώς και τα λιπάσματα, μπορεί να σας δυσκολέψουν να μείνετε έγκυος ή να βλάψουν το μωρό σας μετά τη σύλληψη. Μιλήστε με τον γιατρό σας για το τι είναι ασφαλές και τι πρέπει να αποφεύγετε. Εάν η δουλειά σας περιλαμβάνει να βρίσκεστε κοντά σε κάτι επικίνδυνο, όπως ακτινοβολία, υδράργυρο ή μόλυβδο, ρωτήστε τον εργοδότη σας πώς μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας ή δείτε αν μπορείτε να αλλάξετε τα καθήκοντά σας.

Δείτε τον γιατρό σας

Ο γυναικολόγος σας θα βεβαιωθεί ότι είστε σε καλή κατάσταση και θα σας μιλήσει για τυχόν προβλήματα υγείας που έχετε και φάρμακα που παίρνετε. Θα συζητήσετε επίσης για τη διατροφή, την άσκηση και άλλες συνήθειές σας. Θα σας προτείνει προγεννητικές βιταμίνες βάσει των αναγκών σας, επίσης. Αν πάσχετε από υψηλή αρτηριακή πίεση, κατάθλιψη, διαβήτη ή επιληπτικές κρίσεις, επισκεφθείτε το γιατρό σας και ενημερώστε τον ότι σκοπεύετε να μείνετε έγκυος. Αν παίρνετε φάρμακα, μπορεί να σας προτείνει να πάρετε κάποιο φάρμακο που είναι ασφαλές για την εγκυμοσύνη. Αλλά μην σταματήσετε να παίρνετε τα φάρμακά σας χωρίς να το έχει πει ο γιατρός σας.

Κόψτε τις κακές συνήθειες

Ο καπνός, το αλκοόλ, η μαριχουάνα και άλλα ναρκωτικά μπορούν να προκαλέσουν γενετικές ανωμαλίες και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας, επομένως σταματήστε να τα χρησιμοποιείτε προτού προσπαθήσετε να συλλάβετε. Μπορείτε να βλάψετε το έμβρυο πριν καν καταλάβετε ότι είστε έγκυος.