Η κατανάλωση δαμάσκηνων ως μέρος καθημερινής διατροφής ενδεχομένως μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη οστικής απώλειας, ιδιαίτερα στο ισχίο και στην κνήμη, και στη διατήρηση της δύναμης των οστών σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, αναφέρουν 2 έρευνες του Pennsylvania State University.

Η πρώτη εξέτασε τη φλεγμονή και την υγεία των οστών ενώ η μητρική κλινική δοκιμή αξιολόγησε την επίδραση της κατανάλωσης 50 γρ την ημέρα και 100 γρ την ημέρα στην οστική πυκνότητα και τη γεωμετρία των οστών και υπολόγισε τη δύναμη των οστών σε διατροφική παρέμβαση 12 μηνών.

Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα με βάση στοιχεία των ίδιων 235 μετεμμηνοπαυσιακών γυναικών, ανακοινώθηκαν στο συνέδριο North American Menopause Society.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της πρώτης έρευνας, υψηλότερα επίπεδα δεικτών φλεγμονής συνδέονταν με χαμηλότερα σκορ δοκιδωτού οστού στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης και όσο μεγαλύτερη ήταν η φλεγμονή τόσο φτωχότερη ήταν η υγεία των οστών.

Αυτό υποδεικνύει ότι η φλεγμονή θα μπορούσε να είναι σημαντικός ρυθμιστικός παράγοντας για την οστική απώλεια μετά την εμμηνόπαυση.

Η δεύτερη μελέτη έγινε σε ομάδα ελέγχου που δεν έτρωγε δαμάσκηνα, 50 γρ. την ημέρα ή 100 γρ την ημέρα, και ομάδα που αντιπροσώπευε το συνδυαστικό γκρουπ γυναικών που έτρωγαν είτε 5-6 είτε 10-12 δαμάσκηνα την ημέρα.

Προηγουμένως φάνηκε ότι η κατανάλωση 5-6 δαμάσκηνων την ημέρα για 12 μήνες οδήγησε σε διατήρηση του οστού στο ισχίο, εύρημα που παρατηρήθηκε στους 6 μήνες και διατηρήθηκε έως τον 12ο.

Tα τελευταία ευρήματα έδειξαν ότι η κατανάλωση δαμάσκηνων διατηρεί την ογκομετρική οστική πυκνότητα και δύναμη στις κνήμες.

Φάνηκε ότι η δύναμη του ιστού της κνήμης διατηρήθηκε στην τελευταία ομάδα και η ογκομετρική οστική πυκνότητα  στις ομάδες των γυναικών που έτρωγαν 5-6 δαμάσκηνα την ημέρα και 10-12 δαμάσκηνα την ημέρα.

Η ερευνήτρια De Souza, δήλωσε πως φαίνεται ότι τα δαμάσκηνα ενδεχομένως μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη της οστικής απώλειας, ιδιαίτερα στο ισχίο και στην κνήμη.