Ένα πολύ συνηθισμένο και ιδιαίτερα ενοχλητικό "σύμπτωμα" της εμμηνόπαυσης είναι οι νυχτερινοί ιδρώτες. Εκείνοι που μπορούν να σας ξυπνήσουν στη μέση της νύχτας και να σας χαλάσουν τον ύπνο. Γιατί συμβαίνουν και πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα;

Ο ιδρώτας αυτός προκαλείται από τις ξαφνικές εξάψεις, που οφείλονται στην απότομη διαστολή και συστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό το συναίσθημα μπορεί επίσης να συνοδεύεται από ταχυπαλμία, κοκκίνισμα της επιδερμίδας και - αν συμβεί όσο δεν κοιμάστε - μπορεί ακόμα και να το νιώσετε σαν κρίση πανικού σε ορισμένες περιπτώσεις.

  • Αυτό το σύμπτωμα παρατηρείται περίπου στο 75% των γυναικών στην εμμηνόπαυση, και διαρκεί περίπου επτά με εννέα χρόνια. Μία στις τρεις γυναίκες μπορεί να αντιμετωπίζει αυτές τις εξάψεις για περισσότερο από δέκα χρόνια.
  • Δεν είναι υποχρεωτικό οι εξάψεις να προκαλούν και υπερβολική εφίδρωση. Η αυξημένη εφίδρωση έχει φανεί ότι προκαλεί περισσότερο στρες σε σχέση με τις απλές εξάψεις - όχι ότι δεν καταλαβαίνουμε το γιατί, μάλλον θα χρειαστεί να αλλάξετε ρούχα ή και μαξιλαροθήκη στη μέση της νύχτας.
  • Έχουν γίνει αρκετές μελέτες γύρω από το ποιες είναι οι πιθανότητες μια γυναίκα να βιώνει περισσότερες εξάψεις στην εμμηνόπαυση, αλλά οι περισσότερες δείχνουν στοιχεία τα οποία μάλλον δεν είναι γενετικά, αλλά κοινωνικά και πολιτισμικά.
  • Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ποια είναιι η πηγή αυτών των εφιδρώσεων και των εξάψεων. Υπάρχουν αρκετές θεωρίες που προσπαθούν να εξηγήσουν την αιτία ξεκινώντας από την πτώση των οιστρογόνων στον οργανισμό, αλλά δεν έχει υπάρξει ακόμα καταληκτική μελέτη.
  • Η νυχτερινή εφίδρωση δεν είναι αναγκαστικά κάτι που συμβαίνει μόνο στην εμμηνόπαυση. Μπορεί να είναι σύμπτωμα διαβήτη, αποφρακτικής άπνοιας ύπνου, λύκου, παλινδρόμησης, ακόμα και χρήσης αντικαταθλιπτικών. Αν το παρατηρήσετε, λοιπόν, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να μιλήσετε με τον γιατρό σας.
  • Οι ασκήσεις αναπνοής μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση και στην σφοδρότητα του φαινομένου. Δοκιμάστε να παίρνετε έξι και οκτώ αργές και βαθιές αναπνοές το λεπτό για 15 λεπτά την ημέρα και αυτό μπορεί να σας βοηθήσει.
  • Η ορμονοθεραπεία δεν είναι η μόνη λύση, αν δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να την κάνετε. Υπάρχουν ορισμένα φάρμακα που μπορούν να βοηθήσουν με αυτά τα συμπτώματα, όπως το αντικαταθλιπτικό παροξετίνη. Μιλήστε με τον γιατρό σας για όλες τις πιθανές σας λύσεις.