Η χορήγηση αντιβιοτικών μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματικότητα των ανοσοθεραπειών για τον καρκίνο. Αυτό αναφέρει μια διεθνής ερευνητική ομάδα μαζί με τον Hendrik Poeck, διευθύνοντα ανώτερο ιατρό της Κλινικής και της Πολυκλινικής Εσωτερικής Ιατρικής III του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Ρέγκενσμπουργκ, στο επιστημονικό περιοδικό "Nature Medicin".

Μια πολλά υποσχόμενη θεραπευτική επιλογή, η οποία χρησιμοποιείται κυρίως για κακοήθεις παθήσεις του αιμοποιητικού συστήματος, είναι η ανοσοθεραπεία με κύτταρα CAR-T. Πρόκειται για γενετικά τροποποιημένα Τ-κύτταρα που είναι εφοδιασμένα με συνθετικούς υποδοχείς ειδικούς για αντιγόνα (χιμαιρικοί αντιγονικοί υποδοχείς, CARs).

"Η αποτελεσματικότητα αυτής της καρκινικής ανοσοθεραπείας για τους αιματολογικούς όγκους είναι εντυπωσιακή. Ωστόσο, οι διαφορές στην υποχώρηση του όγκου που παρατηρούνται από ασθενή σε ασθενή εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική κλινική πρόκληση", λέει ο Poeck.

Σε μια διεθνή πολυκεντρική μελέτη με 172 ασθενείς, η ερευνητική ομάδα μπόρεσε να δείξει ότι η αντιβιοτική αγωγή πριν από τη θεραπεία με CAR-T κύτταρα συνδέεται με δυσμενή αποτελέσματα της θεραπείας. Η χορήγηση αντιβιοτικών αποδείχθηκε σημαντικός αρνητικός παράγοντας στην ερμηνεία του μικροβιώματος ως βιοδείκτη όσον αφορά την πρόβλεψη στα κλινικά αποτελέσματα.

Εστιάζοντας σε ασθενείς που δεν είχαν λάβει αντιβιοτική θεραπεία πριν από τη χορήγηση CAR-T κυττάρων, οι ερευνητές μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίσουν συγκεκριμένα συστατικά του μικροβιώματος που τους επέτρεψαν να προβλέψουν τα κλινικά αποτελέσματα της ανοσοθεραπείας με CAR-T κύτταρα.

"Με αυτή την επιστημονική εργασία, μπορεί να είναι δυνατή στο μέλλον η καλύτερη πρόβλεψη της αποτελεσματικότητας των κυττάρων CAR-T", ελπίζει ο Poeck.

Εκτός από τον Poeck, επικεφαλής της μελέτης ήταν ο Christoph Stein-Thöringer, καθηγητής Κλινικής Λοιμωξιολογίας και Μεταφραστικής Έρευνας του Μικροβιώματος στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Tübingen, και ο Eran Elinav από το Γερμανικό Κέντρο Έρευνας για τον Καρκίνο (DKFZ).

Ποια είναι τα οφέλη του λεμονιού στην υγεία