Νέα έρευνα έδειξε ότι τα γκρίζα σύννεφα στον ορίζοντα μεταφέρουν ανθεκτικά στα φάρμακα βακτήρια σε μεγάλες αποστάσεις.

Ο Florent Rossi σημείωσε ότι αυτά τα βακτήρια συνήθως ζουν στην επιφάνεια βλάστησης, όπως στα φύλλα ή στο έδαφος.

Δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι μεταφέρονται από τον άνεμο στην ατμόσφαιρα και μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις-στον πλανήτη-σε μεγάλο ύψος στα σύννεφα.

Οι ερευνητές του Laval University in Quebec City και του Clermont Auvergne University στην Κεντρική Γαλλία ερεύνησαν για γονίδια ανθεκτικά στα αντιβιοτικά, βακτηρίων που βρίσκονταν σε δείγματα σύννεφων.

Tα δείγματα ελήφθησαν από σταθμό ατμοσφαιρικής έρευνας στα 1.465 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, σε ένα ανενεργό ηφαίστειο στην κεντρική Γαλλία.

Aνάλυση του νεφελώματος έδειξε ότι περιείχαν μεταξύ 330 έως περισσότερων των 30.000 βακτηρίων ανα χιλιοστόλιτρο νερού σύννεφων, με μέσο όρο 8.000 βακτήρια ανα χιλιοστόλιτρο.

Επίσης εντόπισαν 29 υποτύπους γονιδίων ανθεκτικών στα αντιβιοτικά, στα βακτήρια.

Η έρευνα δεν κατέληξε σε συμπέρασμα για την πιθανή επίδραση στην υγεία της εξάπλωσης στην ατμόσφαιρα των ανθεκτικών στα αντιβιοτικά βακτηρίων.

Υπολόγισε ότι μόνο 5% έως 50% των οργανισμών θα μπορούσαν να είναι ζωντανοί και πιθανόν ενεργοί.

Ο Rossi υπέδειξε ότι οι κίνδυνοι πιθανόν είναι χαμηλοί.

Όπως δήλωσε, η ατμόσφαιρα είναι πολύ στρεσογόνος για τα βακτήρια και τα περισσότερα από αυτά που ανακάλυψαν ήταν περιβαλλοντικά βακτήρια, που είναι πολύ λιγότερο πιθανό να είναι επιβλαβή στους ανθρώπους, εξήγησε.

Επομένως, οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να φοβούνται να βγουν εξω για περπάτημα στη βροχή, δήλωσε.

Δεν είναι σαφές αν αυτά τα γονίδια θα μπορούσαν να μεταδοθούν σε άλλα, πρόσθεσε.

Επίσης σημείωσε ότι η παρακολούθηση του περιβάλλοντος θα μπορούσε να συμβάλλει στον εντοπισμό των πηγών των βακτηρίων  που είναι ανθεκτικά στα φάρμακα για να περιοριστεί η εξάπλωσή τους.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science of The Total Environment.

Science of The Total Environment.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;