Χάρη στην υψηλή ποσότητα βιταμινών, φλαβονοειδών και καλίου που περιέχουν, τα βερίκοκα έχουν σημαντικά οφέλη στην υγεία.

Τα φλαβονοειδή προστατεύουν και ενδυναμώνουν τα αγγεία, μειώνοντας τα σημάδια φλεγμονής. Το κάλιο, σημαντικό μέταλλο για τη νευρική και μυϊκή λειτουργία, είναι σημαντικό για τη βοήθεια που δίνει στις ουσίες ώστε να κινούνται στον οργανισμό. Επίσης, στηρίζει την υγιή αρτηριακή πίεση και την υγεία της καρδιάς.

Ακολουθούν περισσότερα οφέλη:

Προστασία δέρματος

Αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη Ε και C είναι γνωστά για τις ιδιότητες ενίσχυσης του δέρματος.

Συμβάλλουν στην προστασία των δερματικών κυττάρων από την ακτινοβολία UV, μειώνουν τα σημάδια των πρώτων ρυτίδων και βελτιώνουν την ελαστικότητα του δέρματος.

Η βήτα καροτίνη, άλλο αντιοξειδωτικό, βοηθά στην προστασία του δέρματος από ηλιακά εγκαύματα και επιπλέον βλάβη από την UV. Καθώς τα βερίκοκα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό, επίσης είναι καλός τρόπος ενυδάτωσης του δέρματος. Ένα φλιτζάνι βερίκοκα προσφέρει περίπου 2/3 ενός φλιτζανιού νερό.

Υγιής όραση

Πλούσια σε βιταμίνη Α, βήτα καροτίνη και άλλα καροτενοειδή, τα βερίκοκα είναι τέλεια για την προαγωγή της υγείας των ματιών.

Η λουτείνη βοηθά στη στήριξη της υγείας του αμφιβληστροειδούς και του φακού, ενώ τα καροτενοειδή και η βιταμίνη Ε στηρίζουν την όραση. Οι θρεπτικές ουσίες του βερίκοκου επίσης βοηθούν στη μείωση του κινδύνου της εκφύλισης ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη.

Καλύτερη πέψη

Τα βερίκοκα προσφέρουν άφθονες καλές διατροφικές ίνες που βοηθούν το πεπτικό σύστημα.

Το συνολικό περιεχόμενο σε ίνες είναι περίπου μισές διαλυτές και μισές αδιάλυτες.

Οι πρώτες, βοηθούν το πεπτικό να κρατά αρκετό νερό και ενθαρρύνουν τα καλά βακτήρια. Οι δεύτερες, είναι επίσης καλές για υγιή επίπεδα εντερικών βακτηρίων.

Ένα φρέσκο ολόκληρο βερίκοκο περιέχει:

  • Θερμίδες: 17
  • Πρωτεΐνες: Λιγότερο από 1 γρ.
  • Λιπαρά: 0 γρ
  • Υδατάνθρακες: 4 γρ
  • Φυτικές ίνες: 1 γρ
  • Ζάχαρη: 3 γρ
  • Χοληστερόλη: 0 mg
  • Νάτριο: 0 mg

Τα βερίκοκα έχουν μικρή περιεκτικότητα σε λιπαρά αλλά είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και βήτα καροτίνη. Αυτά τα αντιοξειδωτικά δρουν για την προστασία των κυττάρων από βλάβη.

Τα βερίκοκα είναι επίσης καλή πηγή φλαβονοειδών, αντιοξειδωτικών που βοηθούν στην προστασία από φλεγμονή και φλεγμονώδεις νόσους, ενώ μειώνουν τον κίνδυνο για διαβήτη, παχυσαρκία και καρδιοπάθεια.

Κύρια φλαβονοειδή στα βερίκοκα είναι η κατεχίνη, η κουερσετίνη και χλωρογενικά οξέα.

Τα φρέσκα βερίκοκα περιέχουν ποικιλία βιταμινών και μετάλλων όπως

  • Βιταμίνη A
  • Βιταμίνη  C
  • Βιταμίνη B5
  • Βιταμίνη E
  • Βήτα καροτίνη
  • Κάλιο
  • Λυκοπένιο
  • Λουτείνη
  • Ζεαξανθίνη
  • Σίδηρο
  • Χαλκό
  • Φώσφορο
  • Ψευδάργυρο
  • Μαγνήσιο
  • Μαγγάνιο.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Μετά από δύο χρόνια θεραπεύονται οι περισσότεροι ασθενείς με long CοViD [μελέτη]
Ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους οι Ημέρες Δελφικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2024
Ιταλία - Τορίνο : Σε απόσταση οι καπνιστές στους εξωτερικούς χώρους