Νέα έρευνα για το αποκαλούμενο  μόριο "NR2F6", το οποίο είναι υπεύθυνο για τη ρύθμιση των καρκινικών και ανοσοποιητικών κυττάρων, είδε το φως της δημοσιότητας. Η  παρεμπόδιηση και απομόνωση αυτού του μορίου αναμένεται να επιφέρει αποφασιστική πρόοδο στη θεραπεία του μελανώματος.

Η έρευνα που διεξάγεται από το αμερικανικό Ινστιτούτο Ιατρικής Ανακάλυψης "Sanford Burnham Prebys" και το Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ της Αυστρίας αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντικές ανακαλύψεις στις θεραπείες του καρκίνου, για παράδειγμα για το μελάνωμα.

Για το σκοπό αυτό, στο πεδίο έρευνας ενετάχθη το μόριο "NR2F6", το οποίο είναι υπεύθυνο για τη ρύθμιση των καρκινικών και ανοσοποιητικών κυττάρων. Στο μέλλον, τα ευρήματα της εργασίας θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην "αναστολή αυτού του μορίου", δήλωσε ο κυτταρογενετιστής Gottfried Baier σε συνέντευξή του στο Αυστριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η παρεμπόδιση αυτή μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για τους ασθενείς που δεν έχουν ανταποκριθεί μέχρι στιγμής στην ανοσοθεραπεία, εξήγησε ο Baier, ο οποίος είναι επικεφαλής του Ινστιτούτου Κυτταρικής Γενετικής του Ιατρικού Πανεπιστημίου του Ίνσμπρουκ.

"Καταφέραμε να αποδείξουμε, για παράδειγμα, ότι η παρουσία του NR2F6 στο ανοσοποιητικό κύτταρο είναι ένας πολύ δυσμενής προγνωστικός παράγοντας", δήλωσε ο Baier. Επιπλέον, οι κοινές ερευνητικές προσπάθειες με επικεφαλής τον Ze'ev Ronai στο La Jolla της Καλιφόρνιας έδειξαν ότι "το μόριο παίζει επίσης σημαντικό και ουσιαστικό ρόλο στο καρκινικό κύτταρο του μελανώματος", συνέχισε ο Baier.

Σύμφωνα με την από κοινού αποκτηθείσα επιστημονική γνώση, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει "ένα είδος διπλής αιχμής κατά των ψυχρών, στην πραγματικότητα ανθεκτικών στο ανοσοποιητικό σύστημα όγκων".

"Εάν το μόριο παρεμποδιστεί και απομονωθεί, τότε είναι δυνατόν τόσο να επηρεαστεί η βιολογική ανάπτυξη του όγκου όσο και να επανενεργοποιηθεί το ανοσοποιητικό σύστημα".

Η εργασία, η οποία διήρκεσε περίπου δυόμισι χρόνια, άγγιξε και εν μέρει διευκρίνισε αποφασιστικά θεμελιώδη ζητήματα των θεραπειών του καρκίνου: "Για τον όγκο, υπάρχει πάντα θέμα διαφυγής από το ανοσοποιητικό σύστημα".

Το γεγονός ότι ο ρόλος του μορίου "NR2F6" είναι πλέον καλύτερα κατανοητός και ότι οι μελλοντικές μορφές θεραπείας μπορούν επίσης να βασιστούν σε αυτό αποτελεί "πραγματική τύχη", δήλωσε ο Baier.

"Αυτό είναι πραγματικά το Άγιο Δισκοπότηρο για τις μελλοντικές μορφές θεραπείας", τόνισε με ευφορία ο κυτταρογενετιστής. Τώρα θα πρέπει η Φαρμακοβιομηχανία να επενδύσει πολλά χρήματα, "για να μπορέσουμε να πούμε ότι πετύχαμε".

Διαλείμματα άσκησης σε αίθουσες διδασκαλίας ενισχύουν τη μάθηση [μελέτη]