Όταν πριν από χρόνια εξετάστηκε ο Δούναβης για βακτήρια ανθεκτικά στα αντιβιοτικά, βρέθηκαν περισσότερα από 600 διαφορετικά στελέχη ψευδομονάδας. Ανάμεσά τους εντοπίστηκε τώρα ένα είδος που δεν είχε καταγραφεί ποτέ στο παρελθόν.

Οι ανακαλύπτες του Ιατρικού Πανεπιστημίου του Graz πρότειναν γι' αυτό την ονομασία Pseudomonas danubii - σύμφωνα με τον τόπο όπου βρέθηκε, όπως ανακοίνωσε σήμερα η ιατρική σχολή του πανεπιστημίου του Graz.

Η Pseudomonas είναι ένα γένος αρνητικών gram βακτηρίων που είναι ευρέως διαδεδομένο παγκοσμίως και έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ειδών με συνολικά περισσότερα από 280. Ήδη πριν από περισσότερα από δέκα χρόνια, μια μελέτη της Διεθνούς Επιτροπής για την Προστασία του Δούναβη (ICPDR) εξέτασε για ανθεκτική στα αντιβιοτικά περιβαλλοντική ψευδομονάδα κατά μήκος του Δούναβη. Δεν ήταν λιγότερα από 611 τα διαφορετικά στελέχη Pseudomonas που απομονώθηκαν από τα δείγματα νερού.

Κατά τη γενετική εξέταση των μικροσκοπικά μικρών οργανισμών βρέθηκαν επίσης βακτήρια Pseudomonas που δεν μπορούσαν να αποδοθούν σε κανένα άλλο είδος.

Οι ομάδες εργασίας με επικεφαλής τους Clemens Kittinger και Gernot Zarfel στο Ινστιτούτο Διαγνωστικής και Έρευνας για την Υγιεινή, Μικροβιολογία και Περιβαλλοντική Ιατρική της ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου του Graz, μαζί με συναδέλφους τους από την Ισπανία, ταυτοποίησαν τελικά ένα από αυτά τα βακτήρια ως ένα νεοανακαλυφθέν είδος.

Βακτηριολογικά, το Pseudomonas danubii χαρακτηρίζεται από υψηλή φυσική αντοχή στα αντιβιοτικά, καθώς και την ικανότητά του να αναπτύσσεται σε θερμοκρασία 37 βαθμών Κελσίου - μια ασυνήθιστα υψηλή τιμή για ένα περιβαλλοντικό βακτήριο, σημείωσαν οι ειδικοί.

Στο μεταξύ, ο μονοκύτταρος οργανισμός έχει βρεθεί και εκτός του Δούναβη. Εκτός από το γλυκό νερό, το βακτήριο βρέθηκε επίσης σε εδάφη και σε ενδιαιτήματα που γειτνιάζουν άμεσα με ζωντανές ρίζες κατά τη διάρκεια της μελέτης.

"Συνολικά, ήταν έκπληξη το γεγονός ότι μπορέσαμε να βρούμε τόσες πολλές ψευδομονάδες κατά τη διάρκεια της μελέτης πεδίου που δεν είχαν καταγραφεί ακόμη ως είδη. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που είχαμε επιλέξει συνθήκες για την απομόνωση που θα έπρεπε να ευνοούν ιδιαίτερα τα είδη που σχετίζονται με την ανθρώπινη ιατρική και συνεπώς μελετώνται καλύτερα", σχολίασε ο Gernot Zarfel σχετικά με την ανακάλυψη.

Ο Zarfel είναι επικεφαλής μιας ομάδας εργασίας για την ανθεκτικότητα στα αντιβιοτικά στο Κέντρο Διάγνωσης και Έρευνας για τη Μοριακή Βιοϊατρική.

Η τρέχουσα έρευνα επικεντρώνεται στην εξάπλωση της ανθεκτικότητας των βακτηρίων στα αντιβιοτικά στο περιβάλλον και στις πιθανές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία. Καταπιάνεται επίσης με την μηχανιστική βάση των επιμέρους σημαντικών μηχανισμών ανθεκτικότητας.

Πώς γίνεται η απομείωση του clawback για εξετάσεις από τους παρόχους του ΕΟΠΥΥ [εγκύκλιος]