Ο αυξημένος κίνδυνος θρόμβωσης λόγω της λήψης του αντισυλληπτικού χαπιού εξαφανίζεται σε μεγάλο βαθμό εντός δύο έως τριών εβδομάδων από τη διακοπή του χαπιού.

Η διαπίστωση αυτή έχει μεγάλη σημασία για τις γυναίκες που χρησιμοποιούν ορμονικά αντισυλληπτικά όπως αντισυλληπτικά χάπια, κολπικούς δακτυλίους ή ορμονικά επιθέματα και πρέπει να υποβληθούν σε μεγάλη χειρουργική επέμβαση, ανακοίνωσαν χθες το Πανεπιστήμιο της Γενεύης και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Γενεύης σε κοινή μελέτη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό "Blood", παρέχει τις πρώτες ενδείξεις για το πότε είναι καλύτερο να διακόπτεται το χάπι πριν από τις ιατρικές επεμβάσεις.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον κίνδυνο θρόμβων αίματος κατά τη διάρκεια μεγάλων επεμβάσεων. Γενικά, τα λεγόμενα συνδυασμένα ορμονικά αντισυλληπτικά, δηλαδή τα αντισυλληπτικά που περιέχουν τόσο οιστρογόνα όσο και προγεσταγόνα, αυξάνουν τον κίνδυνο θρόμβωσης κατά τρεις έως πέντε φορές, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Για τη μελέτη, η ερευνητική ομάδα πήρε δείγματα αίματος από 66 γυναίκες που χρησιμοποιούσαν συνδυασμένα ορμονικά αντισυλληπτικά σε έξι διαφορετικές χρονικές στιγμές πριν και μετά τη διακοπή του αντισυλληπτικού. Τα δείγματα αυτά συγκρίθηκαν στη συνέχεια με το αίμα μιας ομάδας ελέγχου 28 γυναικών που δεν είχαν χρησιμοποιήσει συνδυασμένα ορμονικά αντισυλληπτικά.

Οι δείκτες πήξης στο αίμα έδειξαν στους ερευνητές πόσο υψηλός ήταν ο κίνδυνος θρόμβωσης. Τις πρώτες δύο εβδομάδες μετά τη διακοπή του αντισυλληπτικού, το 80% των δεικτών πήξης είχε εξαφανιστεί και το 85% μετά από ένα μήνα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό υποδηλώνει ότι η πιθανότητα εμφάνισης θρομβώσεων λόγω αντισυλληπτικών όπως το χάπι επανέρχεται σε σχεδόν φυσιολογικά επίπεδα μέσα σε δύο έως τέσσερις εβδομάδες από τη διακοπή.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Εκτός κινδύνου η 21χρονη που μαχαιρώθηκε στην Ερμού
Πώς επηρεάζει η ομάδα αίματος την υγεία μας
Μεγάλη αύξηση των θανάτων λόγω αλκοόλ στις ΗΠΑ