Ερευνητές με επικεφαλής τον Dr. Manuel Serrano του IRB Barcelona, ανακάλυψαν ότι εκτός των άλλων, η βιταμίνη B12 παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στον κυτταρικό επαναπρογραμματισμό και στην αναγέννηση των ιστών.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο κυτταρικός επαναπρογραμματισμός σε ποντικούς καταναλώνει μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Β12. Η εξάντληση της Β12 γίνεται περιοριστικός παράγοντας που καθυστερεί και εμποδίζει ορισμένες πτυχές της διαδικασίας επαναπρογραμματισμού.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η απλή συμπλήρωση βιταμίνης Β12 ενίσχυση σημαντικά την αποτελεσματικότητα του επαναπρογραμματισμού.

Οι ερευνητές επικύρωσαν τα ευρήματα σε μοντέλο ελκώδους κολίτιδας δείχνοντας ότι τα εντερικά κύτταρα που ξεκινούν την αποκατάσταση υφίστανται μια διαδικασία παρόμοια με τον κυτταρικό επαναπρογραμματισμό και ωφελούνται επίσης από συμπλήρωση με βιταμίνη Β12.

Ασθενείς με εντερική νόσο, δυνητικά θα μπορούσαν να ωφεληθούν από συμπλήρωση με βιταμίνη Β12.

Ο Dr. Manuel Serrano, δήλωσε οτι τα αποτελέσματα είναι υποσχόμενα για την αναγεννητική ιατρική με τη δυνατότητα ωφέλειας ασθενών μέσω βελτιωμένη διατροφής.

Οι ερευνητές εστίασαν στις μεταβολικές απαιτήσεις του κυτταρικού επαναπρογραμματισμού και ανακάλυψαν ότι η βιταμίνη Β12 είναι περιοριστικός παράγοντας για συγκεκριμένο παρακλάδι μεταβολισμού που εμπλέκεται στη μεθυλίωση.

Το DNA των κυττάρων που ξεκινούν τον επαναπρογραμματισμό ή την επιδιόρθωση ιστών απαιτεί πολύ υψηλά επίπεδα αυτής της αντίδρασης μεθυλίωσης και επομένως της βιταμίνης Β12.

Η έρευνα έδειξε ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης B12 κατά τον επαναπρογραμματισμό ή την επιδιόρθωση ιστών οδήγησε σε σημαντικές επιγενετικές αλλαγές οδηγώντας σε λάθη στη λειτουργία πολλών γονιδίων.

Η Dr. Marta Kovatcheva, επιβεβαίωσε ότι η συμπλήρωση με βιταμίνη Β12 διόρθωσε αυτή την ανισορροπία οδηγώντας σε ενισχυμένη πιστότητα της λειτουργίας των γονιδίων και βελτιωμένη αποτελεσματικότητα επαναπρογραμματισμού.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Metabolism.

Nature Metabolism.