Άνθρωποι με περιοδοντίτιδα θα μπορούσαν να παραλείπουν τα αντιβιοτικά, λαμβάνοντας χαμηλή δόση ασπιρίνης και συμπληρώματα ωμέγα-3, αναφέρει νέα έρευνα.

Οι ασθενείς βελτιώθηκαν το ίδιο καλά με τον συνδυασμό έναντι των αντιβιοτικών, ανέφεραν ερευνητές στο Journal of Periodontology.

Η Nidia Castro dos Santos δήλωσε ότι το αποτέλεσμα προκαλεί έκπληξη, καθώς ανοίγει τον δρόμο ώστε να γίνει επιλογή για αυτούς τους ασθενείς.

Περισσότεροι από 100 ασθενείς επιλέχτηκαν και χωρίστηκαν τυχαία σε 4 ομάδες.

Όλοι υποβλήθηκαν σε καθαρισμό, αλλά 3 ομάδες έλαβαν επιπλέον:

  • Αντιβίωση 3 φορές ημερησίως για 14 ημέρες
  • Αγωγή με χαμηλή δόση ασπιρίνης και 3 γρ. συμπληρωμάτων ωμέγα-3 για 6 μήνες
  • Συνδυαστικά αντιβίωση/ασπιρίνη/ωμέγα-3

Σχεδόν το 58% των ασθενών που έλαβαν αντιβιοτικά, τον συνδυασμό ασπιρίνης-ωμέγα-3 ή όλα είχαν βελτίωση στην περιοδοντίτιδα.

Το ποσοστό ήταν υπερδιπλάσιο του 23% όσων είχαν βελτίωση με μόνο καθαρισμό.

Ακόμα και 6 μήνες μετά το τέλος των συμπληρωμάτων, οι ασθενείς είχαν ακόμα αποτελέσματα παρόμοια με αυτά που καταγράφηκαν στο τέλος της αγωγής.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι ο συνδυασμός συμπληρωμάτων ωμέγα-3 και χαμηλής δόσης ασπιρίνης πετυχαίνει κλινικά οφέλη παρόμοια με αυτά του πρωτοκόλλου metronidazole και amoxicillin.

 

Προσθέστε το iatronet.gr στο Discover

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Τα αντιπηκτικά φάρμακα συνδέονται με πιο αργή γνωστική έκπτωση [μελέτη]
Νοσοκομείο Σύρου: Σε απολογία η πρόεδρος εργαζομένων για δηλώσεις στα ΜΜΕ
Τα κρούσματα διαβήτη κύησης αυξάνονται σε όλη την Αγγλία, εγείροντας ανησυχίες για την υγεία