Νέα έρευνα του Charles E. Schmidt College of Medicine παρέχει ενδείξεις ότι άντρες που κάνουν υψηλότερη κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων έχουν αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο προστάτη.

Η μελέτη στο The American Journal of Medicine, ανέλυσε στοιχεία από δείγμα 17.024 αντρών στις ΗΠΑ 18 ετών και άνω που συμμετείχαν στη National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) από το 2003 έως το 2023.

Οι ερευνητές υπολόγισαν το ποσοστό των θερμίδων που καταναλώνουν καθημερινά οι συμμετέχοντες από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα και χώρισαν τους συμμετέχοντες σε 4 ομάδες από λιγότερο από 20% των θερμίδων από αυτά τα τρόφιμα σε περισσότερο από 44%.

Άντρες στις 3 ομάδες με υψηλότερη κατανάλωση τέτοιων τροφίμων είχαν 29% μεγαλύτερο κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη, ενώ όσοι ανήκαν στις 2 ομάδες με την υψηλότερη κατανάλωση είχαν αυξημένο κίνδυνο κατά 30% έναντι αυτών στην ομάδα της χαμηλότερης κατανάλωσης.

Μετά από προσαρμογές για ηλικία, φυλή, κάπνισμα και επίπεδο φτώχειας, ο αυξημένος κίνδυνος παρέμενε σημαντικός και κυμαινόταν από 24% έως 31%.

Άντρες με την υψηλότερη πρόσληψη είχαν πιθανό αυξημένο κίνδυνο κατά 34%, αν και το εύρημα δεν ήταν στατιστικά σημαντικό, πιθανόν αντιπροσωπεύοντας τον μικρότερο αριθμό περιστατικών καρκίνου του προστάτη σε αυτή την ομάδα.

Ο Charles H. Hennekens δήλωσε ότι σε ενήλικες άντρες, στο αντιπροσωπευτικό δείγμα του αμερικανικού πληθυσμού, αυτοί που κατανάλωναν υψηλότερες ποσότητες υπερεπεξεργασμένων τροφίμων είχαν σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο για μελλοντική εμφάνιση καρκίνου του προστάτη. Τα ευρήματα προστίθενται σε αναδυόμενες ενδείξεις ότι αυτά τα τρόφιμα έχουν σημαντικές συνέπειες στην υγεία και υπογραμμίζουν την ανάγκη για μεγαλύτερης κλίμακας έρευνες παρατήρησης και τυχαιοποιημένες δοκιμές.

Προσθέστε το iatronet.gr στο Discover

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Οι φωτογραφίες σας μπορούν να συμβάλλουν σε επιστημονικές ανακαλύψεις
Η έντονη ζέστη ενδέχεται να επιταχύνει τον ρυθμό αποικοδόμησης των πλαστικών σε σωματίδια που εισπνέουμε
Συναυλία διοργανώνει ο  Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή