Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ έχει φανεί πως αυξάνει τον κίνδυνο θνησιμότητας, αλλά σε χαμηλότερα επίπεδα το είδος που πίνει κάποιος μπορεί ενδεχομένως επίσης να παίζει ρόλο, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Μελέτη με βάση στοιχεία 340.924 συμμετεχόντων στη UK Biobank, έδειξε ότι το κρασί συνδεόταν με χαμηλότερη θνησιμότητα, ενώ η μπίρα και τα ποτά με υψηλότερο κίνδυνο θανάτου.
Η συλλογή των στοιχείων έγινε μεταξύ 2006 και 2022, και η παρακολούθηση διήρκεσε 13 χρόνια κατά μέσο όρο. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο συνέδριο του American College of Cardiology στη Νέα Ορλεάνη.
Στη μελέτη, οι συμμετέχοντες ανέφεραν την πρόσληψη αλκοόλ (ποτέ/περιστασιακά, χαμηλή, μέτρια ή υψηλή).
Ως υψηλή χαρακτηρίστηκε η κατανάλωση περισσότερων από 40 γρ. την ημέρα στους άντρες και περισσότερων από 20 γρ. ημερησίως στις γυναίκες (περίπου 3 και 1,4 ποτά αντίστοιχα).
Η μελέτη έδειξε ότι συμμετέχοντες με υψηλή κατανάλωση αλκοόλ είχαν 24% υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλα τα αίτια, 36% υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνο και 14% υψηλότερο από καρδιαγγειακά αίτια, σε σύγκριση με ανθρώπους που δεν έπιναν ποτέ ή έπιναν περιστασιακά.
Με χαμηλή ή μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, ο κίνδυνος θνησιμότητας φάνηκε να διαφέρει ανάλογα με το είδος.
Οινοπνευματώδη ποτά, μπύρα και μηλίτης συνδέονταν με σημαντικά υψηλότερη θνησιμότητα, έδειξε η μελέτη, ενώ η ίδια ποσότητα πρόσληψης κρασιού συνδεόταν με σημαντικά χαμηλότερη θνησιμότητα.
Όσοι έπιναν μέτριες ποσότητες κρασιού είχαν 21% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από καρδιαγγειακές νόσους έναντι αυτών που έπιναν περιστασιακά ή ποτέ.
Όσοι κατανάλωναν χαμηλές ποσότητες ποτών, μπίρας ή κρασιού φάνηκε να έχουν 9% υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από καρδιαγγειακά αίτια.
Ο Dr. Zhangling Chen, του Second Xiangya Hospital, Central South University στην Κίνα, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα προέρχονται από τον γενικό πληθυσμό και σε ορισμένες ομάδες υψηλού κινδύνου, όπως σε χρόνιες νόσους ή καρδιαγγειακές παθήσεις, ο κίνδυνος θα μπορούσε να είναι ακόμα υψηλότερος.
«Οι ερευνητές σημειώνουν ότι τα αποτελέσματα τονίζουν ότι οι κίνδυνοι από το αλκοόλ εξαρτώνται όχι μόνο από την ποσότητα κατανάλωσης αλλά και από το είδος.
Μια πιθανή αιτία για το ότι το κρασί συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας θα μπορούσε να είναι ότι περιέχει ουσίες όπως πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικά.
Προσθέστε το iatronet.gr στο DiscoverΕιδήσεις υγείας σήμερα
ΕΟΦ: Αποσύρονται παρτίδες φαρμάκων για την επιληψία και την υπέρταση [πίνακας]
Από τον Σεπτέμβριο οι απεικονιστικές εξετάσεις στο myHealth app - Λειτουργία και πρόσβαση
Συνένζυμο Q10: Οφέλη από ένα συμπλήρωμα