Κατά τη διάρκεια της άσκησης σίγουρα το αποτέλεσμα είναι να χάνουμε πόντους, όμως αυτό είναι μονάχα η αρχή!

Μία νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ υποδηλώνει ότι οι ασκήσεις ‘αντοχής’, όπως το jogging ή το spinning έχουν την ικανότητα να μας κάνουν να φαινόμαστε κατά πολύ νεότεροι!
Το ‘κλειδί’ σε όλη αυτήν τη διαδικασία, είναι ότι η άσκηση ενεργοποιεί τα βλαστικά κύτταρα των μυών μας!

Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ και του τμήματος Ιατρικής του Sackler φανερώνει μέσα από έρευνα γιατί οι ηλικιωμένοι που έχουν ασκηθεί κατά τη διάρκεια της ζωής τους, χαρακτηρίζονται από περισσότερη ζωντάνια!

Ανακάλυψαν πως οι ασκήσεις αντοχής μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό των βλαστικών κυττάρων και να ενισχύσουν την ικανότητα αναζωογόνησης και αναγέννησης των ‘παλιών’ μυών. Οι επιστήμονες ελπίζουν τα αποτελέσματά τους να συμβάλλουν στο σχεδιασμό νέου φάρμακου που θα βοηθάει τους ηλικιωμένους στην αναγέννηση των μυών τους καθώς και στη γρηγορότερη ανάρρωση και θεραπεία των ακινητοποιημένων μυών!

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό ‘PLoS ONE’ και τα πειράματα έγιναν σε αρουραίους. Ουσιαστικά μελετήθηκε η κατάσταση της σαρκοπενίας, όπου η μυϊκή μάζα μειώνεται και η λειτουργία των μυών φθίνει, ενώ παράλληλα μελετήθηκε η καθημερινή φθορά του μυοσκελετικού μας συστήματος που μακροπρόθεσμα σε μεγάλη ηλικία εμπίπτει σε κινδύνους.

Τα πειράματα, όπως αναφέρεται παραπάνω έγιναν σε αρουραίους, όπου και διαπιστώθηκε ότι η άσκηση αύξησε τον αριθμό των κυττάρων ‘δορυφόρων’ ή αλλιώς μυϊκών βλαστικών κυττάρων. Αυτό είναι σημαντικό, αν αναλογιστούμε ότι όσο μεγαλώνουμε σε ηλικία, τόσο ο αριθμός αυτών των κυττάρων μειώνεται σημαντικά.

Οπότε είναι σαν να κερδίζουμε σε χρόνια, ευεξία και νεότητα κάνοντας συστηματική αεροβική κυρίως άσκηση!

Η μείωση των βλαστικών μυϊκών κυττάρων μακροπρόθεσμα, οδηγεί, σύμφωνα με τα επιστημονικά ευρήματα και στη μείωση της λειτουργικότητάς τους οπότε και είναι δύσκολη η συντήρηση της μυϊκής μάζας άρα και η ικανότητα επιδιόρθωσης.

Επομένως η μυϊκή ‘υποβάθμιση’ είναι ευκολότερο να συμβεί με την αύξηση της ηλικίας.

Επιπλέον, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι αρουραίοι που έτρεξαν διάδρομο για 20 λεπτά την ημέρα για περίπου 13 εβδομάδες, αύξησαν σε 25% - 35% τον μέσο αριθμό βλαστικών μυϊκών κυττάρων ανά μυϊκή ίνα! Αυτό παρατηρήθηκε και σε ποντίκια μεγαλύτερης ηλικίας.

Επιπλέον, οι ασκήσεις αντοχής βελτίωσαν και τα επίπεδα της ‘αυθόρμητης μετακίνησης’ δηλαδή του συναισθήματος που οδηγεί το σώμα μας να σηκωθεί ευκολότερα από την καρέκλα και να χορέψει ή να κινηθεί γενικότερα!

Η γήρανση συνδέεται έντονα με το ανάποδο αίσθημα, οπότε τα αποτελέσματα σε αυτό ήταν εντυπωσιακά. Ο συνδυασμός καθιστικής ζωής και γήρανσης είναι καταλυτικός στην ταχύτερη εμφάνιση και ανάπτυξη ασθενειών, όπως η οστεοπόρωση, η παχυσαρκία, ο διαβήτης, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά και στη μείωση των γνωστικών μας ικανοτήτων.

Οι μηχανισμοί που κρύβονται σε μοριακό επίπεδο και επιδρούν στην ενεργοποίηση των βλαστικών μυϊκών κυττάρων, είναι ακόμη υπό έρευνα, όμως έγινε η αρχή για την αλλαγή του τρόπου ζωής μας, την αύξηση της μυϊκής μάζας, τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της γήρανσης, καθώς και για τη δημιουργία νέου φαρμάκου ενάντια σε ασθένειες που αναφέρονται παραπάνω.

Ειδική μαγνητική τομογραφία προβλέπει ποιος ασθενής με ψύχωση θα εμφανίσει ανθεκτική στην αγωγή σχιζοφρένεια [μελέτη]