Εάν είστε χορτοφάγος και προσπαθείτε να μείνετε έγκυος, ίσως να ανησυχείτε για το αν η χορτοφαγική διατροφή επηρεάζει τις πιθανότητες σύλληψης. Αλλά χρειάζεται να ανησυχείτε;

Ενώ μια χορτοφαγική διατροφή μπορεί σίγουρα να είναι υγιεινή, είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί με αυτά που επιλέγετε να φάτε, ειδικά εάν προσπαθείτε να μείνετε έγκυος. Η Sophie Medlin λύνει αυτές τις απορίες.

Η χορτοφαγία επηρεάζει τη γονιμότητα;

Συνολικά, το να είστε χορτοφάγος δεν πρέπει να επηρεάζει τις πιθανότητές σας να συλλάβετε. «Σε γενικές γραμμές,» λέει η Medlin, «μια ισορροπημένη χορτοφαγική διατροφή που περιέχει αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να παράσχει σχεδόν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για τη βελτιστοποίηση της γονιμότητας».

Αυτό σημαίνει ότι εάν καταναλώνετε ποικιλία τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων πολλών γαλακτοκομικών, ολικής αλέσεως, φρούτων και λαχανικών, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τη χορτοφαγική σας διατροφή και για το αν επηρεάζει αρνητικά τη γονιμότητά σας. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να μείνετε έγκυος ως χορτοφάγος.

Μπορεί μια χορτοφαγική διατροφή να ωφελήσει τη γονιμότητα;

Γενικά, μια χορτοφαγική διατροφή είναι μια υγιεινή διατροφή και αυτό από μόνο του είναι ένας παράγοντας καταλυτικός για την αύξηση των πιθανοτήτων σας να μείνετε έγκυος.

«Οι χορτοφάγοι γενικά προσθέτουν περισσότερα λαχανικά, καρύδια και όσπρια και λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και αλάτι στη διατροφή τους», εξηγεί η Medlin. «Ωστόσο, το σημαντικότετο πράγμα που πρέπει να θυμόμαστε για τα οφέλη στην υγεία από μια χορτοφαγική διατροφή είναι ότι πιστεύουμε ότι έχει πολύ περισσότερη σχέση με την προσθήκη περισσότερων φρούτων και λαχανικών  και οσπρίων παρά με την απομάκρυνση κρέατος και ψαριών».

«Αν μια χορτοφαγική διατροφή είναι γεμάτη επεξεργασμένα τρόφιμα, πενιχρή σε φρούτα και λαχανικά και χαμηλή σε πρωτεΐνες, θα επηρεάσει τη γονιμότητα με τον ίδιο τρόπο που θα επηρέαζε οποιαδήποτε κακή διατροφή», προσθέτει η Medlin.

Υπάρχουν δυνητικοί κίνδυνοι;

Γενικά, εάν κάνετε σωστή χορτοφαγική διατροφή, δεν διατρέχετε κίνδυνο. Ωστόσο, η πρόσληψη βιταμίνης D, βιταμινών Β, σιδήρου και βασικών λιπαρών οξέων μπορεί να είναι χαμηλότερη σε μια χορτοφαγική διατροφή», λέει  η Medlin. «Οι καλύτερες πηγές βασικών λιπαρών οξέων για την ανάπτυξη του εγκεφάλου προέρχονται από τα ψάρια, επομένως συνιστάται η συμπλήρωση»

Η βιταμίνη D, οι βιταμίνες Β, ο σίδηρος και τα απαραίτητα λιπαρά οξέα μπορεί να είναι χαμηλότερα σε μια χορτοφαγική διατροφή.

«Οι πηγές σιδήρου για χορτοφάγους είναι πιο δύσκολο να απορροφηθούν, αλλά η απορρόφησή τους σε συνδαυσμό με βιταμίνη C βοηθά πολύ», προσθέτει η Medlin, «βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε χυμό ή πολλά φρούτα και λαχανικά μαζί με τις πηγές σιδήρου. '

Υγιής ''χορτοφαγική εγκυμοσύνη''

Όταν μείνετε έγκυος, είναι σημαντικό να διατηρήσετε υγιεινή διατροφή σε όλη την εγκυμοσύνη σας, ώστε εσείς όσο και το μωρό να είστε υγιείς.

"Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει πολλά φρούτα και λαχανικά, υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες (αυγά, γαλακτοκομικά ή σόγια), όσπρια και ξηρούς καρπούς", λέει η Medlin. «Εξετάστε συμπλήρωση με βιταμίνες επικεντρωμένες στην εγκυμοσύνη».

«Η εξασφάλιση ότι τρώτε άφθονο φαγητό το οποίο είναι εμπλουτισμένο με Β12 ή το να τρώτε επιπλέον γαλακτοκομικά και αυγά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι σημαντική», προσθέτει η Medlin.