Φορητή συσκευή που αφαιρεί με μαγνητικούς παλμούς τον πόνο μπορεί ενδεχομένως να αποτελέσει υποσχόμενη θεραπεία σε ασθενείς με την πιο συχνή μορφή ημικρανίας.

Σε σύγκριση με ασθενείς που έλαβαν εικονική θεραπεία, περισσότεροι ασθενείς που αντιμετωπίστηκαν με την πειραματική συσκευή, γνωστή ως sTMS ,απαλλάχτηκαν από τον πόνο 2 ώρες αργότερα.

Ο Richard Lipton, του κολεγίου Albert Einstein στο Μπρόνξ, και οι συνεργάτες του αξιολόγησαν την ασφάλεια και αποτελεσματικότητα φορητής συσκευής sTMS σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 201 ασθενείς που εμφάνιζαν ημικρανία με αύρα και είχαν ακολουθήσει αγωγή σε 16 ιατρικά κέντρα.

Όπως δήλωσε, ορισμένοι ασθενείς δεν ανέχονται πολύ καλά την φαρμακευτική αγωγή, ενώ άλλοι απλώς θέλουν να την αποφύγουν.

Σε περίπου μισούς ασθενείς δόθηκε η συσκευή για οικιακή χρήση. Στους υπόλοιπους δόθηκε παρόμοια συσκευή η οποία δεν εξέπεμπε μαγνητικούς παλμούς. Η ιδέα πίσω από τη συσκευή είναι ότι οι μαγνητικοί παλμοί διαταράσσουν τα ηλεκτρικά γεγονότα στον εγκέφαλο που συνδέονται με την ημικρανία.

Πριν την έναρξη της έρευνας, οι ασθενείς εμφάνιζαν μεταξύ 1 και 8 ημικρανιών με αύρα τον μήνα. Οι ερευνητές τους έδειξαν πώς να εφαρμόζουν τη συσκευή στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους όταν ένιωθαν ότι πλησιάζει πονοκέφαλος.

Ζητήθηκε επίσης από τους ασθενείς να καταγράφουν τα επίπεδα πόνου αμέσως μετά την αγωγή, όπως και μετά από 30 λεπτά, 1 ώρα, 2 ώρες, 24 και 48 ώρες.

Από τους 164 ασθενείς που κατέγραψαν κρίσεις ημικρανίας κατά τη διάρκεια της έρευνας, ποσοστό 39% από την ομάδα που χρησιμοποίησε τη φορητή συσκευή ανέφερε απαλλαγή από τον πόνο 2 ώρες μετά την αγωγή σε σύγκριση με ποσοστό 22% της ομάδας που έλαβε εικονική αντιμετώπιση.

Δεν εμφανίστηκε στις δυο ομάδες σημαντική διαφορά στη βαρύτητα της ευαισθησίας στο φως και τον θόρυβο, όπως και ναυτία, που συνδέονται με την ημικρανία.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘The Lancet Neurology.’