Ο πρόωρος τοκετός φαίνεται πως οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες, δήλωσαν ερευνητές μετά από έρευνα που ανακάλυψε ότι τείνει να εμφανίζεται σε οικογένειες.

Γυναίκες που γεννήθηκαν πρόωρα ή που είχαν αδερφές ή αδερφούς που γεννήθηκαν νωρίτερα, ήταν κατά 50 έως 60% πιθανότερο να γεννήσουν πρόωρα και οι ίδιες. Η έρευνα του Πανεπιστημίου του Aberdeen βασίστηκε σε στοιχεία μητρότητας 22.343 μητέρων και των θυγατέρων τους.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Obstetrics & Gynecology’, μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει στην πρόβλεψη τοκετών υψηλού κινδύνου.

Ο πρόωρος τοκετός αποτελεί κύρια αιτία θανάτου των νεογνών και μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμα προβλήματα, όπως εγκεφαλική πάρεση. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, οι προσπάθειες πρόβλεψης και πρόληψης των πρόωρων τοκετών έχουν συναντήσει δυσκολίες λόγω των κενών στην κατανόηση των αιτιών τους.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Dr Sohinee Bhattacharya, δήλωσε ότι η μελέτη δείχνει γενετική προδιάθεση όσον αφορά τον πρόωρο τοκετό. Όπως δήλωσε, επόμενες έρευνες θα πρέπει να εστιάσουν στον εντοπισμό των υποψήφιων γονιδίων για την κατάσταση.

Όλα τα αρχεία σχετίζονταν με μονούς τοκετούς και δεν περιλάμβαναν δίδυμα ή πολλαπλές εγκυμοσύνες.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι μέλλουσες μητέρες που είχαν γεννηθεί πρόωρα, είχαν 60% περισσότερες πιθανότητες να γεννήσουν πρόωρα στην πρώτη εγκυμοσύνη.

Για κάθε επόμενη εγκυμοσύνη ο κίνδυνος ήταν 50%.

‘Obstetrics & Gynecology’.