Η εξέταση των πρωτεϊνών των ούρων ενδέχεται να αποτελέσει μελλοντικά χρήσιμο όπλο στα χέρια των γιατρών ως προς τη διάγνωση της διαβητικής νεφροπάθειας των ασθενών με διαβήτη τύπου ΙΙ, καιρό πριν εκδηλωθεί η ασθένεια, σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Diabetes Care' πραγματοποιήθηκε από τον Dr. Ravi Thadhani του Harvard Medical School της Βοστόνης σε Ινδούς άντρες. Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε πρωτεΐνες των ούρων που συνδέονται με την εμφάνιση της διαβητικής νεφροπάθειας, η οποία είναι μια επιπλοκή που παρουσιάζουν άτομα με διαβήτη ΙΙ και στην οποία οι νεφροί με την πάροδο του χρόνου χάνουν τη δυνατότητα να λειτουργούν.

Όπως δήλωσε ο Dr. Thadhani, οι πρωτεΐνες αυτές μπορεί να διαγνώσουν την έλευση της διαβητικής νεφροπάθειας δέκα χρόνια νωρίτερα. Ο ερευνητής και η ομάδα του εξέτασε τα προφίλ των πρωτεϊνών στα ούρα 62 ασθενών με διαβήτη ΙΙ, οι οποίοι παρουσίαζαν ομαλή λειτουργία των νεφρών.

Οι άντρες της έρευνας παρακολουθήθηκαν για 10 χρόνια από τη στιγμή που εμφάνισαν προβλήματα στα νεφρά. Οι ερευνητές απομόνωσαν μια πρωτεΐνη που αποδείχτηκε ότι μπορεί να προβλέψει σε μεγάλο βαθμό την εμφάνιση της διαβητικής νεφροπάθειας.

Σύμφωνα με τον ερευνητή, χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για την ταυτοποίηση της πρωτεΐνης που ανακάλυψαν, στη συνέχεια να ακολουθήσει περαιτέρω έρευνα σε άλλους πληθυσμούς με διαβήτη ΙΙ και τέλος να εξεταστεί περισσότερος πληθυσμός για να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης, ώστε να μπορούν μελλοντικά οι γιατροί να προβλέπουν αν ένας διαβητικός θα ασθενήσει από τους νεφρούς του πρίν την εμφάνιση της επιπλοκής αυτής και να προσφέρει ελπίδα για παρέμβαση.

'Diabetes care'