Η παιδική παχυσαρκία για ορισμένα παιδιά μπορεί ενδεχομένως να προκληθεί από 2 γενετικές ποικιλομορφίες, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Αν και φτωχές διατροφικές επιλογές και έλλειψη άσκησης κατηγορούνται συχνά για την επιδημία παχυσαρκίας στις ΗΠΑ, οι ερευνητές δηλώνουν ότι γενετικό συστατικό μπορεί επίσης να συμβάλλει.

Ο ερευνητής Dr. Struan F.A. Grant, του The Children's Hospital of Philadelphia, δήλωσε ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη γονιδιακή έρευνα που έγινε ποτέ για την παιδική παχυσαρκία και ότι ως συνέπεια εντοπίστηκε και χαρακτηρίστηκε μια γενετική προδιάθεση στην παιδική παχυσαρκία.

Οι ερευνητές εξέτασαν 14 προηγούμενες έρευνες που περιέλαβαν 5.500 παχύσαρκα παιδιά και 8.300 υγιή. Από το DNA παιδιών με παχυσαρκία οι ερευνητές ανακάλυψαν 2 καινούργιες ποικιλομορφίες –μια κοντά σε γονίδιο στο 13ο χρωμόσωμα και η άλλη κοντά στο χρωμόσωμα 17 που δεν είχαν ποτέ εμπλακεί στην παχυσαρκία.

Τα γονίδια θα μπορούσαν να συνδέονται με τη λειτουργία των εντέρων αλλά οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι.

Ο Grant δήλωσε ότι τα γονίδια είναι πολύ κοινά στον πληθυσμό. Τα γονίδια μπορούν να εντοπιστούν σε ενήλικες αλλά εκφράζονται πολύ περισσότερο αδύναμα, υποδεικνύοντας ότι η μεγαλύτερη επίδραση των γονιδίων είναι τα πρώτα χρόνια ζωής.

Πρόσθεσε ότι η έρευνα ανοίγει νέους δρόμους για την εξερεύνηση των γενετικών λόγων της παιδικής παχυσαρκίας. Χρειάζεται περαιτέρω έρευνα αλλά τα παρόντα ευρήματα μπορεί τελικά να είναι χρήσιμα για να βοηθήσουν στο σχεδιασμό μελλοντικών παρεμβάσεων και αγωγών για παιδιά με βάση το ατομικό τους γονιδίωμα.

Η κληρονομιά του γενετικού δείκτη στο χρωμόσωμα 13 αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας του παιδιού κατά 22% και η κληρονομιά του δεύτερου κατά 14%.

Ωστόσο τα ευρήματα δεν υποδεικνύουν ότι η παχυσαρκία προκαλείται αποκλειστικά από γονίδια. Ειδικοί σχολιάζοντας την έρευνα δήλωσαν ότι τα μωρά που γεννιούνται με τα γονίδια μπορεί να μην γίνουν απαραίτητα παχύσαρκα παιδιά.

Η Dr. Ruth Loos, από το Mount Sinai School of Medicine στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι είναι γενετικά ευάλωτοι προορίζονται να γίνουν παχύσαρκοι ενήλικες, επειδή ένας υγιεινός τρόπος ζωής παραμένει σημαντικός παράγοντας που μπορεί να μειώσει τη γενετική ευαισθησία.

Αν κάποια από αυτά τα γονίδια μπορεί να επηρεαστούν από φάρμακα ενδεχομένως θα αναπτυχθούν νέα σκευάσματα. Ωστόσο χρονικά απέχει αυτό.

Ο Dr. Keith-Thomas Ayoob, του Albert Einstein College of Medicine στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι μπορεί ενδεχομένως να μην γνωρίζουμε περισσότερα για την παιδική παχυσαρκία αλλά μέχρι να βρεθεί η μαγική συνταγή η αγωγή θα είναι ίδια.

Τα παιδιά πρέπει ακόμα να τρέφονται καλύτερα και να είναι πιο ενεργά.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Nature Genetics.’

‘Nature Genetics.’

Δραματικές οι ελλείψεις φυσικοθεραπευτών στα δημόσια νοσοκομεία.
Η σχέση διατροφής και ψωρίασης