Αντίθετα με ότι αποτελεί κοινή πεποίθηση, η κατανάλωση χυμού εκατό τοις εκατό δεν οδηγεί τα παιδιά σε παχυσαρκία, ή σε κίνδυνο για παχυσαρκία, όπως δείχνει νέα έρευνα.

Ο χυμός φρούτων παρέχει στον οργανισμό θρεπτικά συστατικά και, με μέτρια κατανάλωση, μπορεί στην πραγματικότητα να βοηθήσει τα παιδιά να διατηρούν φυσιολογικό βάρος. Οι έρευνες έως τώρα είχαν μεικτά αποτελέσματα σχετικά με τους χυμούς 100 τοις εκατό και τη σχέση τους με τα θρεπτικά συστατικά και την παιδική παχυσαρκία.

Στην έρευνα οι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία της κατανάλωσης χυμού 3.618 παιδιών ηλικίας 2 έως 11 ετών. Η επικεφαλής της έρευνας Dr. Theresa Nicklas, του Baylor College of Medicine του Χιούστον συνοψίζοντας τα ευρήματα δήλωσε ότι ο χυμός 100 τοις εκατό συμβάλλει σημαντικά στην πρόσληψη θρεπτικών συστατικών από τα παιδιά και δεν σχετίζεται με το περιττό σωματικό βάρος.

Εκτός από τη δική της έρευνα τουλάχιστον άλλες 7 δεν αποκάλυψαν σχέση του χυμού με τα περιττά κιλά στα παιδιά. Ακόμα και μεταξύ των παιδιών που κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες, δεν φάνηκε να υπάρχει σχέση.

Τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ότι η κατανάλωση χυμού δεν είναι υπερβολική στις ηλικίες 2 έως 11 ετών. Στην πραγματικότητα, 57% των παιδιών δεν κατανάλωναν καθόλου χυμό 100 τοις εκατό, ενώ η μέση καθημερινή κατανάλωση στους συμμετέχοντες ήταν μισό φλιτζάνι-ποσότητα σύμφωνη με τις συστάσεις της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας.

Αν και υπήρχαν λίγα παιδιά που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες, η αυξημένη κατανάλωση δεν φάνηκε να σχετίζεται με το περιττό βάρος.

Τα παιδιά ηλικίας 2 έως 3 ετών, που έπιναν τις μεγαλύτερες ποσότητες χυμού είχαν σχεδόν τρεις φορές λιγότερες πιθανότητες να είναι παχύσαρκα σε σχέση με τα παιδιά που δεν έπιναν καθόλου χυμούς.

Παράλληλα, η ερευνήτρια ανακάλυψε ότι τα παιδιά που έπιναν οποιαδήποτε ποσότητα χυμού 100 τοις εκατό έτρωγαν λιγότερα λιπαρά συνολικά, κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη. Είχαν επίσης μεγαλύτερη κατανάλωση θρεπτικών ουσιών όπως βιταμίνη C, ποτάσσιο, μαγνήσιο, σίδηρο και βιταμίνη B6.

Έτρωγαν επίσης και περισσότερα φρούτα, όπως μήλα.

Η ερευνήτρια συμβουλεύει να μην ανησυχούν οι γονείς για την κατανάλωση χυμών από τα παιδιά τους αλλά να εξετάζουν το συνολικό αριθμό θερμίδων που προσλαμβάνουν αυτά και την πηγή προέλευσής τους καθώς και το επίπεδο φυσικής δραστηριότητάς τους.