Ερευνητές που ανακάλυψαν γενετικούς παράγοντες κινδύνου που συνδέονται με τα ινομυώματα σε λευκές γυναίκες, θα οδηγήσουν σε νέες μεθόδους διάγνωσης και αγωγής για την πάθηση.

Τα ινομυώματα είναι ο πιο συνήθης τύπος όγκων στην πυελική χώρα στις γυναίκες- εμφανίζονται στο 75% των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας και είναι η κύρια αιτία υστερεκτομής στις ΗΠΑ. Μπορούν να οδηγήσουν σε μη φυσιολογική αιμορραγία από τον κόλπο, υπογονιμότητα και επιπλοκές στην εγκυμοσύνη.

Ερευνητές του Brigham and Women's Hospital στη Βοστόνη, ανέλυσαν γενετικά στοιχεία περισσότερων των 7.000 λευκών γυναικών και εντόπισαν ποικιλομορφίες σε 3 γονίδια που συνδέονται σημαντικά με τα ινομυώματα.

Η έρευνα που δημοσιεύεται στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού American Journal of Human Genetics’, αναφέρει ότι μια από αυτές τις ποικιλομορφίες συνέβησαν στο γονίδιο FASN, που κωδικοποιεί μια πρωτεΐνη, τη FAS.Περαιτέρω έρευνα έδειξε ότι η παραγωγή της FAS ήταν 3 φορές υψηλότερη στα δείγματα ινομυωμάτων σε σύγκριση με φυσιολογικό ιστό.

Υπερπαραγωγή πρωτεΐνης FAS συμβαίνει σε διάφορα είδη όγκων και εκτιμάται ότι είναι σημαντική για την επιβίωση των κυττάρων των όγκων, δήλωσαν οι ερευνητές.

Η ερευνήτρια Cynthia Morton, διευθύντρια του Center for Uterine Fibroids, δήλωσε ότι η ανακάλυψη αποτελεί προπομπό μιας οδού για την εξατομικευμένη ιατρική σε γυναίκες με γενετική βάση για την εμφάνιση ινομυωμάτων. Πρόσθεσε ότι ο εντοπισμός των γενετικών παραγόντων μπορεί ενδεχομένως να παράσχει πολύτιμη γνώση στον ιατρικό έλεγχο, κατέληξε.

‘American Journal of Human Genetics’.

ΕΜΑ: Θετική γνωμοδότηση για χορήγηση άδειας κυκλοφορίας σε 8 φάρμακα - Ποια είναι