Οι άνθρωποι φιλοξενούν σχεδόν 200 είδη μυκήτων στα πόδια, σύμφωνα με ανακάλυψη επιστημόνων.

Οι μύκητες ζουν σε όλο το σώμα, αλλά το αγαπημένο τους σημείο είναι η φτέρνα, η περιοχή κάτω από τα νύχια των ποδιών και ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών, αναφέρει αμερικανική έρευνα.

Νέος χάρτης της ποικιλομορφίας των μυκήτων στον οργανισμό θα μπορούσε να βοηθήσει στη μάχη κατά δερματικών παθήσεων όπως το ‘πόδι του αθλητή’, αναφέρουν ερευνητές στο περιοδικό ‘Nature’.

Αβλαβείς μύκητες ζουν φυσιολογικά στο δέρμα αλλά προκαλούν μόλυνση αν πολλαπλασιαστούν.

Στην πρώτη έρευνα του είδους της, ομάδα Αμερικανών ερευνητών σημείωσε τις διαφορετικές ομάδες μυκήτων που ζουν στον οργανισμό υγιών ενηλίκων.

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής το Εθνικό ερευνητικό Ινστιτούτο για την έρευνα στο ανθρώπινο γονιδίωμα, στη Βηθεσδά, αποκρυπτογράφησε το DNA μυκήτων που ζουν στο δέρμα και σε 14 περιοχές του σώματος, σε 10 υγιείς ενήλικες.

Τα στοιχεία από τα δείγματα που ελήφθησαν αποκαλύπτουν ότι ο πλούτος των μυκήτων ποικίλλει στο σώμα. Η φτέρνα φιλοξενεί 80 είδη. Οι ερευνητές ανακάλυψαν περίπου 60 είδη κάτω από τα νύχια και 40 μεταξύ των δακτύλων των ποδιών.

Άλλα αγαπημένα μέρη είναι η παλάμη, το χέρι και η εσωτερική πλευρά του αγκώνα. Εκεί τα επίπεδα είναι μέτρια και κάθε περιοχή φιλοξενεί 18 έως 32 είδη.

Αντίθετα, το κεφάλι και ο κορμός φιλοξενούν λιγότερες ποκιλίες-2 έως 20 το καθένα.

Η Dr Julia Segre αναφέρει ότι τα στοιχεία από την έρευνα δίνουν βάση για τους φυσιολογικούς ενήλικες, που δεν υπήρχε. Το δίδαγμα είναι ότι αν υπάρχει ποικιλομορφία μυκήτων στα πόδια θα πρέπει να φοράμε σαγιονάρες στα αποδυτήρια αν δεν θέλουμε να αναμειχτούν οι μύκητες με μύκητες άλλου ανθρώπου.

Η έρευνα καθορίζει τους φυσιολογικούς πληθυσμούς μυκήτων στο δέρμας που παρέχουν πλαίσιο για την έρευνα δερματικών παθήσεων που οφείλονται σε μύκητες.

Στο 20% των εθελοντών οι ερευνητές παρατήρησαν προβλήματα σε ευθυγράμμιση με μολύνσεις από μύκητες.

Ερευνητές πιστεύουν ότι ανισορροπία μικροβίων μπορεί ενδεχομένως να αποτελεί ευκαιρία για πολλαπλασιασμό επιβλαβών μικροβίων και νόσο.

‘Nature’.