Νέα μέθοδος για την αναγέννηση μαλλιών με χρήση των κυττάρων του ίδιου του ανθρώπου φαίνεται υποσχόμενη, σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα σε πειραματόζωα.

Ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα είδος δερματικού κυττάρου για να δημιουργήσουν νέους θύλακες.

Αν και η έρευνα είναι μια από τις πρώτες που ανακαλύπτουν τρόπο δημιουργίας νέων θυλάκων στο εργαστήριο χρειάζεται περισσότερη έρευνα για τη βελτίωση της τεχνικής. Οι θύλακες που δημιουργήθηκαν συνήθως δεν φιλοξενούν μαλλιά που θα μπορούσαν να μεγαλώσουν μέχρι τέλους στην επιφάνεια του δέρματος.

Όταν αναπτυχθεί τελείως η τεχνική θα μπορούσε να έχει πλεονεκτήματα έναντι των υπαρχουσών αγωγών κατά της τριχόπτωσης που συνήθως δρουν επιβραδύνοντας την απώλεια θυλάκων, ενισχύοντας την ανάπτυξη των μαλλιών που ήδη υπάρχουν ή μετακινώντας τρίχες από ένα σημείο σε άλλο.

Αυτές οι μέθοδοι συνήθως δεν δρουν καλά σε ασθενείς που ήδη έχουν περιορισμένο αριθμό θυλάκων όπως γυναίκες με τριχόπτωση ή ασθενείς με εγκαύματα, δήλωσαν οι ερευνητές.

Η Angela M. Christiano, του Columbia University Medical Center, δήλωσε ότι αντίθετα η νέα μέθοδος απαιτεί πολύ λίγες υπάρχουσες τρίχες για να έχει αποτέλεσμα και θα μπορούσε να καταστήσει τη μεταμόσχευση μαλλιών πιο διαθέσιμη σε περισσότερους ασθενείς.
Στην έρευνα οι επιστήμονες πήραν κύτταρα που οδηγούν σε αύξηση θυλάκων από 7 ανθρώπους με φαλάκρα. Τα κύτταρα καλλιεργήθηκαν με τέτοιο τρόπο που επιτράπηκε να μεγαλώσουν σε τρισδιάστατο διάστημα.
Όταν τα κύτταρα αναπτύχθηκαν σε σφαιρικά σταγονίδια μεταμοσχεύτηκαν σε ανθρώπινο δέρμα που είχε μεταμοσχευθεί στη ράχη των ποντικών.

Το μεταμοσχευμένο δέρμα ήταν από μέτωπο νεογνών που δεν περιέχει μαλλιά ή θύλακες.

Σε 5 από τα 7 δείγματα τα μεταμοσχευμένα κύτταρα του ιστού της δερματικής θηλής προκάλεσαν την ανάπτυξη νέων θυλάκων που αναπτύχθηκαν στο μόσχευμε/ Εξέταση DNA επιβεβαίωσε ότι αυτοί οι θύλακες ταίριαζαν γενετικά με των δοτών.

Η έρευνα δημοσιεύεται την τρέχουσα εβδομάδα στο περιοδικό 'Proceedings of the National Academy of Sciences.'

'Proceedings of the National Academy of Sciences.'

Απάντηση της Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Αθήνας για τη νοσηλεία και τον θάνατο του Δ. Καλλιάνου
Ερρίκος Ντυνάν: Καρδιολογική επέμβαση σε ασθενή 100 ετών!
Ο ψηφιακός φάκελος ασθενούς, η τεχνητή νοημοσύνη και η μεγάλη παγίδα