Νέα έρευνα, αναφέρει ότι η έκθεση στον ήλιο μειώνει την υπέρταση και κατά συνέπεια τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Journal of Investigative Dermatology', έδειξε ότι η έκθεση στο φως έχει την ικανότητα να αλλάζει τα επίπεδα νιτρικού οξειδίου στο αίμα, ενός μορίου που προστατεύει διάφορα όργανα. Καθώς τα επίπεδα του αυξάνονται η αρτηριακή πίεση μειώνεται, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Οι ερευνητές εξέθεσαν 24 εθελοντές σε υπεριώδη ακτινοβολία Α, μέσω λάμπας μαυρίσματος για συνεδρίες 20 λεπτών. Η ποσότητα έκθεσης ήταν ισοδύναμη με την έκθεση στον ήλιο για 30 λεπτά, στη νότια Ευρώπη. Σε μια συνεδρία οι εθελοντές έλαβαν την πλήρη δόση ζέστης και φωτός από τη λάμπα. Την άλλη φορά αισθάνθηκαν τη ζέστη αλλά δεν εκτέθηκαν στο φως.

Μετά την έκθεση, τα αιμοφόρα αγγεία διεστάλησαν, η αρτηριακή πίεση μειώθηκε και τα επίπεδα νιτρικού οξειδίου αυξήθηκαν. Τα επίπεδα βιταμίνης D παρέμειναν αμετάβλητα.

Η μείωση στην αρτηριακή πίεση ήταν μικρή, αλλά αρκετά σημαντική ώστε να δείξει ότι η έκθεση στην ακτινοβολία UVA οδηγούσε σε διαφορά, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι ακτίνες UVA, συγκεκριμένα, επηρέαζαν τα μόρια νιτρικού οξειδίου που βρίσκονται στο δέρμα και τα οδήγησαν να απελευθερωθούν στο κυκλοφορικό σύστημα. Τα αποτελέσματα συνδέονται με τον τρόπο που η αρτηριακή πίεση αλλάζει κατά τις Εποχές του έτους και τον λόγο που άνθρωποι έχουν παράγοντες κινδύνου στο καρδιαγγειακό σύστημα αν ζουν σε ορισμένες περιοχές.

Η αρτηριακή πίεση είναι συνήθως υψηλότερη τον χειμώνα και χαμηλότερη το καλοκαίρι.

Ο ερευνητής Martin Feelisch, από το πανεπιστήμιο του Southampton, δήλωσε ότι η έρευνα επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν οφέλη στην υγεία από την ηλιακή ακτινοβολία. Αν και η υπερβολική έκθεση είναι γνωστό πως αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος, η απουσία έκθεσης στον ήλιο μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στην υγεία της καρδιάς. Τα σκευάσματα βιταμίνης D δεν μπορούν να παρέχουν τα ίδια οφέλη με τον ήλιο. Ο ερευνητής πιστεύει ότι το νιτρικό οξείδιο από το δέρμα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος που μέχρι τώρα είχε αγνοηθεί.

Ωστόσο, ο ερευνητής Dr. Richard B. Weller, του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, δήλωσε ότι αν κάποιος έχει υψηλή αρτηριακή πίεση, η έκθεση, μόνο, στον ήλιο πιθανόν δεν θα αποτελέσει λύση.

Το ηλιακό φως δεν είναι αρκετό αν η αρτηριακή πίεση είναι υψηλή. Αν κάποιος έχει υπέρταση πρέπει να τη ρυθμίσει, προειδοποίησε ο ερευνητής.

'Journal of Investigative Dermatology'.

Επίσκεψη Κυριάκου Μητσοτάκη στο ΚΑΤ