Ενθαρρυντικά αποτελέσματα προέκυψαν από προκαταρκτική δοκιμή εμβολίου για τον καρκίνο των ωοθηκών, ανακοίνωσαν Αμερικανοί ερευνητές.

Το εμβόλιο έχει σχεδιαστεί να ενισχύει την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος στον καρκίνο, σύμφωνα με το Roswell Park Cancer Institute, της Νέας Υόρκης.

Οι περισσότερες ασθενείς με προχωρημένη νόσο, ανταποκρίνονται στη χημειοθεραπεία, αλλά περισσότερες από το 70% πεθαίνουν από επανεμφάνιση της νόσου σε διάστημα πέντε ετών από τη διάγνωση.

Στη Βρετανία, το Ινστιτούτο για την έρευνα του καρκίνου υποδέχτηκε θετικά το αποτέλεσμα, αλλά θεωρεί πως χρειάζονται περαιτέρω δοκιμές.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Proceedings of the National Academy of Sciences’.

To εμβόλιο δοκιμάστηκε σε γυναίκες με επιθηλιακό καρκίνο των ωοθηκών, έναν τύπο καρκίνου που ξεκινά από το περίβλημα της ωοθήκης. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά αν και η έρευνα σχεδιάστηκε σαν προκαταρκτική δοκιμή.

Το εμβόλιο οδηγεί το ανοσοποιητικό να παράγει αντισώματα και να κινητοποιεί εξειδικευμένα Τ κύτταρα, ικανά να στοχεύσουν καρκινικά κύτταρα που παράγουν την κύρια πρωτεΐνη.

Οι ερευνητές εντόπισαν ανοσοποιητικά κύτταρα που ενισχύθηκαν από το εμβόλιο σε ασθενείς, μέχρι 12 μήνες μετά τον εμβολιασμό, γεγονός που υποδεικνύει μακροχρόνια επίδραση του εμβολίου.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Καθηγητής Kunle Odunsi, δήλωσε πως τώρα υπάρχει απόδειξη ότι το ανοσοποιητικό έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει και να εξουδετερώνει καρκινικά κύτταρα ωοθηκών. Εξέφρασε την αισιοδοξία ότι το εμβόλιο τελικά θα είναι ευρέως διαθέσιμο.

‘Proceedings of the National Academy of Sciences’