Λιπαρά οξέα που περιέχονται στα ιχθυέλαια είναι σημαντικά για τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, αναφέρει νέα έρευνα.

Η έρευνα υποδεικνύει, οι γυναίκες να έχουν ισορροπημένη διατροφή, πλούσια στα συγκεκριμένα λιπαρά οξέα, για τον εαυτό τους στην κύηση και για το μωρό τους μετά τον τοκετό.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι διατροφικές ελλείψεις του είδους των λιπαρών οξέων που βρίσκονται στο ψάρι και σε άλλες τροφές μπορούν να επηρεάσουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του εμβρύου και κατά τα πρώτα χρόνια ζωής του παιδιού.

Η Susana Cohen-Cory, του University of California, Irvine (UCI), δήλωσε ότι οι ελλείψεις σε ωμέγα-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα προκαλούν μοριακές αλλαγές στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, που οδηγούν σε περιορισμό της ανάπτυξης των εγκεφαλικών κυττάρων και των συνάψεων.

Τα συγκεκριμένα λιπαρά οξέα είναι προπομποί των DHA, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγιή δημιουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος

Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε θηλυκούς βατράχους και γυρίνους, οι ερευνητές μπόρεσαν να δουν πώς εγκεφαλικός ιστός με έλλειψη DHA οδηγούσε σε φτωχή ανάπτυξη νευρώνων και περιορισμένο αριθμό συνάψεων.

Όταν οι ερευνητές άλλαξαν τη διατροφή των μητέρων που είχαν έλλειψη σε DHA και περιέλαβαν σε αυτή κατάλληλο επίπεδο του λιπαρού οξέος, η ανάπτυξη νευρώνων και συνάψεων ενισχύθηκε και επέστρεψε στο κανονικό στην επόμενη γενιά γυρίνων.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο ‘’The Journal of Neuroscience.’’