Σε γυναίκες άνω των 80 ετών που πάσχουν από καρκίνο στο μαστό, οι πιθανότητες επιβίωσης λόγω χημειοθεραπείας είναι σημαντικά χαμηλότερες, αναφέρει νέα έρευνα.

Ο ερευνητής Xianglin Du, του The University of Texas Health Science Center, στο Χιούστον, δήλωσε ότι η μειωμένη επίδραση της χημειοθεραπείας στον κίνδυνο θνησιμότητας, σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας με καρκίνο στο μαστό, θα μπορούσε να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Όγκοι λιγότερο ευαίσθητοι στη χημειοθεραπεία, μείωση της δοσολογίας καθώς ο οργανισμός γίνεται ασθενέστερος με την ηλικία ή εξουδετέρωση των υγιών κυττάρων -εκτός από τα καρκινικά.

Οι ερευνητές εξέτασαν στοιχεία 14.440 γυναικών που διαγνώστηκαν με καρκίνο μαστού και 26. 893 αντρών και γυναικών που διαγνώστηκαν με καρκίνο στο παχύ έντερο, από το 1992 έως το 2009.

Όλοι οι ασθενείς ήταν άνω των 65 ετών.

Σε γυναίκες που εμφάνισαν πρόσφατα καρκίνο στο μαστό, η αγωγή με χημειοθεραπεία μείωσε τον κίνδυνο θανάτου από όλα τα αίτια κατά 30% στις γυναίκες 65-69 ετών, κατά 26% στις γυναίκες 70-74 και κατά 24% στις γυναίκες 75-79 ετών.
Σε γυναίκες άνω των 89 ετών, η χημειοθεραπεία δεν μείωσε σημαντικά τον κίνδυνο θνησιμότητας.

Ωστόσο, όταν γυναίκες άνω των 80 ετών με καρκίνο στο μαστό συνδύασαν χημειοθεραπεία και επιπλέον αγωγή με τα φάρμακα δοξορουβικίνη και κυκλοφωσφαμίδη, εμφάνισαν 29% μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας.

Αν και το όφελος της χημειοθεραπείας όσον αφορά τη μείωση του κινδύνου θνησιμότητας μειώθηκε με την ηλικία σε γυναίκες με καρκίνο στο μαστό, άντρες και γυναίκες με καρκίνο στο παχύ έντερο δεν είχαν την ίδια τάση.
Η χημειοθεραπεία παρέμεινε αποτελεσματική για ασθενείς με καρκίνο στο παχύ έντερο μέχρι την ηλικία των 89 ετών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ''Journal of American Geriatrics Society.''