Ερευνητές του University of North Carolina at Chapel Hill μετέτρεψαν δερματικά κύτταρα σε βλαστικά κύτταρα που ‘’κυνηγούν’’ τον καρκίνο και καταστρέφουν όγκους στον εγκέφαλο.

Τα βλαστικά κύτταρα κατέστρεψαν το γλοιοβλάστωμα προσφέροντας νέα και πιο αποτελεσματική αγωγή για τη νόσο, για πρώτη φορά σε περισσότερα από 30 χρόνια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Shawn Hingtgen, του UNC Eshelman School of Pharmacy, σε πειράματα σε ποντικούς αναπρογραμμάτισαν δερματικά κύτταρα που παράγουν κολλαγόνο και συνδετικό ιστό ώστε να γίνουν επαγόμενα βλαστοκύτταρα.

Ανακάλυψαν ότι τα τελευταία μπορούν να κινούνται στον εγκέφαλο και να σκοτώνουν τα εναπομείναντα καρκινικά κύτταρα. Επιπλέον θα μπορούσαν να μετατραπούν έτσι ώστε να παράγουν πρωτεΐνη που θα σκοτώνει τους όγκους.

Ερευνητές μπόρεσαν να αυξήσουν το χρόνο επιβίωσης στους ποντικούς από 160% έως 220%.

Μελλοντικά, η ομάδα θα εστιάσει στα ανθρώπινα βλαστικά κύτταρα και θα εξετάσει πιο αποτελεσματικές αντινεοπλασματικές αγωγές που μπορούν να φορτωθούν στα νευρικά βλαστικά κύτταρα που αναζητούν τον όγκο.

Ο Hingtgen δήλωσε ότι είναι η πρώτη φορά που η τεχνολογία άμεσου αναπρογραμματισμού έχει χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση του καρκίνου.

Nature Communications.