Επιστήμονες στην Κίνα δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν βλαστοκύτταρα ποντικών για να δημιουργήσουν λειτουργικό σπέρμα ποντικών στο εργαστήριο.

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε εμβρυονικά βλαστοκύτταρα ποντικών και τα μετέτρεψαν σε κύτταρα που έμοιαζαν με σπερματικά τα οποία ενέχυσαν σε ωοθηκικά κύτταρα για να δημιουργηθούν έμβρυα. Τα έμβρυα αναπτύχθηκαν φυσιολογικά σε θηλυκά ποντίκια και οδήγησαν σε υγιείς και γόνιμους απογόνους.

Ο ερευνητής Jiahao Sha, του Nanjing Medical University, δήλωσε ότι η αναπαραγωγή γεννητικών κυττάρων στο εργαστήριο παραμένει κεντρικός στόχος της αναπαραγωγικής βιολογίας και της αναγεννητικής ιατρικής.

Σε συνεργασία με επιστήμονες του Institute of Zoology του Chinese Academy of Sciences, οι ερευνητές εξέθεσαν πρώτα εμβρυονικά βλαστοκύτταρα ποντικών σε χημικό κοκτέιλ το οποίο οδήγησε τα πρώτα να μετατραπούν σε αρχέγονα γεννητικά κύτταρα.

Στη συνέχεια μιμίθηκαν το φυσιολογικό περιβάλλον του ιστού αυτών των αρχέγονων γεννητικών κυττάρων εκθέτοντας τα σε κύτταρα όρχεων, καθώς και σε σεξουαλικές ορμόνες όπως η τεστοστερόνη.

Έπειτα ενέχυσαν αυτά τα κύτταρα που έμοιαζαν με σπερματοζωάρια σε ωοθηκικά κύτταρα ποντικών και μετέφεραν τα έμβρυα σε θηλυκά ποντίκια.

Ο Sha εκτιμά ότι το αποτέλεσμα είναι υποσχόμενο όσον αφορά την αγωγή κατά της αντρικής υπογονιμότητας.

Ωστόσο, οι ειδικοί σημειώνουν ότι έρευνα σε ζώα είναι προκαταρκτική και συχνά δεν οδηγεί σε παρόμοια αποτελέσματα στους ανθρώπους.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cell Stem Cell.

Cell Stem Cell.