Καινοτόμα μέθοδος αναγέννησης του ματιού αντιμετώπισε θεραπευτικά, με επιτυχία, παιδιά με καταρράκτη, στην Κίνα.
Η μέθοδος, που περιγράφεται στο περιοδικό Nature, ενεργοποίησε βλαστικά κύτταρα στο μάτι για τη δημιουργία νέου φακού.

Ειδικοί περιέγραψαν την εξέλιξη ως ένα από τα καλύτερα επιτεύγματα στην αναγεννητική ιατρική.
Η τεχνική αναπτύχθηκε από επιστήμονες του Sun Yat-sen University και του University of California, στο Σαν Ντιέγκο, και αφαιρεί τον καταρράκτη μέσα από το φακό μέσω μικροσκοπικής τομής.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι αφήνει την εξωτερική επιφάνεια άθικτη.
Η συγκεκριμένη δομή επενδύεται με επιθηλιακά βλαστικά κύτταρα του φακού, που φυσιολογικά επιδιορθώνουν τη βλάβη.
Οι επιστήμονες ήλπισαν ότι η συντήρησή τους θα μπορούσε να αναγεννήσει το φακό.

Η ομάδα ανέφερε ότι δοκιμές σε λαγούς και πιθήκους ήταν επιτυχείς, επομένως η μέθοδος δοκιμάστηκε σε 12 παιδιά.
Εντός 8 μηνών ο αναγεννημένος φακός επέστρεψε στο φυσιολογικό μέγεθος.

Ο ερευνητής Dr Kang Zhang, δήλωσε ότι είναι η πρώτη φορά που έχει αναδημιουργηθεί ολόκληρος φακός. Τα παιδιά χειρουργήθηκαν στην Κίνα και συνεχίζουν να είναι καλά, με φυσιολογική όραση. Εμφάνισαν επίσης σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό επιπλοκών, δείχνοντας την ανωτερότητα της τεχνικής.

Ωστόσο, χρειάζονται μεγαλύτερος δοκιμές προτού γίνει θεραπεία ρουτίνας.

Δοκιμές έχουν ήδη αρχίσει σε μεγαλύτερης ηλικίας μάτια και οι πρώτες έρευνες είναι πολύ ενθαρρυντικές.

Nature.