Η χρόνια έλλειψη ύπνου και ο διαταραγμένος κιρκαδιανός ρυθμός που διαταράσσει το βιολογικό κύκλο είναι πιθανό να αποτελεί παράγοντα κινδύνου για νόσο Πάρκινσον και να επιδεινώσει τη νόσο, προειδοποιεί νέα έρευνα.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε ζώα, ανακάλυψε ότι οι διαταραχές στον κιρκαδιανό ρυθμό μπορεί ενδεχομένως να επιδεινώσουν σημαντικά τις κινητικές και μαθησιακές ελλείψεις που εμφανίζονται με τη νόσο.

Ο Domenico Pratico, του LKSOM στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι πολλοί πιστεύουν ότι οι διαταραχές του ύπνου είναι δευτερεύουσες στη νόσο. Ωστόσο, διαταραχές του κιρκαδιανού ρυθμού αναφέρονται όλο και περισσότερο πριν την έναρξη της νόσου, που υποδεικνύει ότι θα μπορούσαν να αποτελούν παράγοντες κινδύνου.

Επίσης, οι ερευνητές παρατήρησαν σημαντικές μειώσεις στους νευρώνες σε περιοχή του εγκεφάλου που παράγει ντοπαμίνη. Τα κύτταρα φυσιολογικά πεθαίνουν σε αυτή την περιοχή αλλά η έρευνα έδειξε ότι η διαταραχή του κιρκαδιανού ρυθμού επιταχύνει τον θάνατο των κυττάρων εκεί.

Επιπλέον τα μικρογλοία ήταν υπερδραστήρια σε ποντικούς με διαταραγμένο κιρκαδιανό ρυθμό που αντιμετωπίστηκαν με τη νευροτοξίνη MPTP.

Η υπερδραστηριότητα των μικρογλοίων μπορεί να επιδεινώσει τη νευροφλεγμονή και δυνητικά να επιταχύνει την εξέλιξη της νόσου του Πάρκινσον.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Molecular Psychiatry.

Molecular Psychiatry.