Βιοδείκτης που βρίσκεται στα ούρα ασθενών με νόσο του Πάρκινσον μπορεί ενδεχομένως να βοηθά στην ανάπτυξη αγωγών, αναφέρουν ερευνητές.

Ερευνητές του University of Alabama στο Birmingham, ανακάλυψαν ότι η πρωτεΐνη LRRK2 είναι παρούσα στα ούρα ασθενών με νόσο του Πάρκινσον, υποδεικνύοντας ότι μπορούν να εντοπίσουν τη νόσο και την αποτελεσματικότητα πειραματικών θεραπειών.

Περίπου το 2% έως 3% των ασθενών φέρουν μετάλλαξη στην πρωτεΐνη ,αν και οι ερευνητές ανακάλυψαν την LRRK2 σε δείγματα ούρων ασθενών με και χωρίς τη μετάλλαξη.

Ο Dr. Andrew West, δήλωσε ότι κανείς δεν πίστευε ότι θα μπορούσαν οι ερευνητές να μετρήσουν τη δραστηριότητα της τεράστιας πρωτεΐνης στα βιολογικά υγρά, καθώς συνήθως βρίσκεται εντός των νευρώνων.

Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα LRRK2 στα ούρα 79 ασθενών με Πάρκινσον και 79 υγιών ανθρώπων.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυξημένα επίπεδα της πρωτεΐνης συσχετίζονταν με τη σοβαρότητα της νοητικής βλάβης από τη νόσο και τη δυσκολία εκτέλεσης καθημερινών δραστηριοτήτων.

Ο West δήλωσε ότι νέοι βιοχημικοί δείκτες μαζί με νέες νευροαπεικονιστικές μεθόδους θα είναι το κλειδί για τον επιτυχή τερματισμό της νόσου στην έναρξή της.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Movement Disorder.

Movement Disorder.