Μεγάλη έρευνα αποκάλυψε 31 νέες γονιδιακές περιοχές που συνδέονται με την αρτηριακή πίεση και την υπέρταση. Οι ερευνητές μελέτησαν τους γενότυπους 347.000 ανθρώπων για να ανακαλύψουν σχέσεις μεταξύ του γενετικού τους προφίλ και της καρδιαγγειακής υγείας.

Περίπου 200 ερευνητές από 15 χώρες συνεργάστηκαν στην έρευνα, στην οποία εξετάστηκαν συμμετέχοντες από τις ΗΠΑ, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, τη Βρετανία, τη Δανία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία, τη Φινλανδία και την Εσθονία.

Η ερευνήτρια Dr. Joanna Howson, του University of Cambridge, δήλωσε ότι η μεγάλη κλίμακα της έρευνας επέτρεψε στους ερευνητές να εντοπίσουν γενετικές ποικιλομορφίες τις οποίες φέρουν λιγότεροι από ένας στους εκατό ανθρώπους, οι οποίες επηρεάζουν τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Αν και γνωρίζουμε εδώ και καιρό ότι η αρτηριακή πίεση είναι παράγοντας κινδύνου για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο, η νέα έρευνα έδειξε ότι υπάρχουν κοινοί γενετικοί παράγοντες κινδύνου πίσω από αυτές τις παθήσεις.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ποικιλομορφίες σε 3 γονίδια που φαίνεται πως είναι σπάνιες στον πληθυσμό, έχουν μέχρι διπλάσια επίδραση στην αρτηριακή πίεση.

Ο καθηγητής Jeremy Pearson, του British Heart Foundation, εξήγησε ότι η νέα έρευνα αύξησε τον αριθμό γονιδίων που εμπλέκονται στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης σε σχεδόν 100 και στη διαδικασία εντοπίστηκαν επίσης 3 γονίδια που έχουν μεγαλύτερη επίδραση στην αρτηριακή πίεση σε σχέση με αυτό που είχε φανεί πρωτύτερα.

Nature Genetics.