Σύμφωνα με νέα έρευνα, ορισμένες γυναίκες ενδεχομένως έχουν γενετική προδιάθεση για εξάψεις πριν ή κατά την εμμηνόπαυση.

Ερευνητές του University of California, Los Angeles, εντόπισαν γονιδιακές ποικιλομορφίες που επηρεάζουν υποδοχέα στον εγκέφαλο ο οποίος ρυθμίζει την έκκριση οιστρογόνων. Οι γονιδιακές ποικιλομορφίες αυξάνουν την πιθανότητα να εμφανίσουν εξάψεις οι γυναίκες.

Η ερευνήτρια Dr. Carolyn Crandall, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα είναι πολύ σημαντικά, στατιστικά.

Οι παρατηρήσεις ίσχυαν ακόμα και όταν ελήφθησαν υπόψη άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάζουν τις εξάψεις. Ωστόσο, η έρευνα δεν απέδειξε ότι οι γονιδιακές ποικιλομορφίες προκαλούν τις εξάψεις.

Οι ερευνητές ανέλυσαν ολόκληρο το γονιδίωμα για να εντοπίσουν σχέσεις μεταξύ γονιδιακών ποικιλομορφιών και εξάψεων, καθώς και νυχτερινών εφιδρώσεων. Εξέτασαν γενετικές πληροφορίες από 17.695 γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, 50 έως 70 ετών. Έλαβαν υπόψη και αν οι γυναίκες ανέφεραν εξάψεις ή νυχτερινές εφιδρώσεις.

Αφού εξέτασαν περισσότερα από 11 εκατομμύρια γονιδιακές ποικιλομορφίες, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι 14 από τις ποικιλομορφίες συνδέονταν με τις εξάψεις.

Καθεμία εστιαζόταν στην περιοχή του χρωμοσώματος 4 που κωδικοποιεί συγκεκριμένο υποδοχέα του εγκεφάλου ο οποίος αλληλεπιδρά με νευρικές ίνες που ρυθμίζουν την απελευθέρωση οιστρογόνων.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι το εύρημα θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες αγωγές που ενδεχομένως θα συμβάλλουν στη μείωση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, αλλά χρειάζεται περισσότερη έρευνα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Menopause.

Menopause.