Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science Translational Medicine, αναφέρει ότι φάρμακο που αρχικά σχεδιάστηκε για τον διαβήτη φαίνεται πως αντιμετωπίζει τα αίτια της νόσου Πάρκινσον.

Αν αποδειχτεί αυτό, θα είναι το πρώτο φάρμακο τέτοιου είδους και θα έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων.

Ερευνητές του Van Andel Institute πιστεύουν ότι τα πρόσφατα ευρήματά τους δείχνουν ότι το MSDC-0160 θα μπορούσε να είναι η σημαντική εξέλιξη  που περιμένει η ιατρική επιστήμη.

Σημειώνουν, ότι η έρευνά τους σε μοντέλα  Πάρκινσον υποδεικνύει ότι το φάρμακο θα μπορούσε πιθανόν να επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου σε ανθρώπους.

Το φάρμακο MSDC-0160 σχεδιάστηκε για την αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 2 και έχει αποδειχτεί ασφαλές για τους ανθρώπους.

Πρόσφατες έρευνες σε ποντικούς έδωσαν θετικά αποτελέσματα και κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους θα ξεκινήσουν το επόμενο έτος.

Αν και ο διαβήτης και η νόσος Πάρκινσον φαίνονται άσχετες νόσοι, με διαφορετικά συμπτώματα, ερευνητές ανακαλύπτουν  ότι ορισμένοι από τους μοριακούς μηχανισμούς μοιράζονται ομοιότητες.

Η νόσος Πάρκινσον εκτιμάται ότι είναι εν μέρει νόσος του μεταβολικού συστήματος. Αντί να προσπαθούν οι επιστήμονες να  αποκαταστήσουν τη βλάβη που ήδη έχει γίνει, το νέο φάρμακο παρεμβαίνει στη μεταβολική διαδικασία πίσω από τη νόσο Πάρκινσον.

Το MSDC-0160 ρυθμίζει τη λειτουργία των μιτοχονδρίων. Φαίνεται να αποκαθιστά την ικανότητα των νευρώνων να μετατρέπουν θρεπτικές ουσίες σε χρησιμοποιήσιμη ενέργεια.

Όταν αποκατασταθεί η δύναμη του κυττάρου, μπορεί να χειριστεί τη συσσώρευση πιθανόν βλαπτικών πρωτεινών. Με τη σειρά του, αυτό περιορίζει τη φλεγμονή και τον θάνατο των νευρώνων.

Science Translational Medicine,