H μείωση της ποσότητας αλατιού που καταναλώνουν τα παιδιά θα μπορούσε να αποτελέσει άμεσο μέτρο ενάντια στην παιδική παχυσαρκία, ανακοίνωσαν Βρετανοί ερευνητές.

Ανακάλυψαν ότι παιδιά που κατανάλωναν λιγότερο αλάτι έπιναν λιγότερα αναψυκτικά και μπορούσαν έτσι να μειώσουν τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και παχυσαρκίας. Όπως υπολόγισαν οι ερευνητές μείωση αλατιού κατά 1 γρ την ημέρα οδηγούσε σε περιορισμό της πρόσληψης υγρών κατά 100 γρ.

την ημέρα.

Όπως σημειώνουν στο περιοδικό Hypertension, αυτό θα μπορούσε να περιορίσει τα ποσοστά καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικού αργότερα.

Τα αναψυκτικά με ζάχαρη είναι σημαντική πηγή πρόσληψης θερμίδων στα παιδιά, σημειώνει ο Dr. Feng He από St. George's University στο Λονδίνο.

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε στοιχεία περισσότερων των 2.000 παιδιών ηλικίας 4 έως 18 ετών. Περισσότερα από 1.600 αγόρια και κορίτσια κατέγραφαν την πρόσληψη αλατιού και υγρών, ενώ ζύγιζαν ότι κατανάλωναν.

Τα παιδιά που έτρωγαν λιγότερο αλάτι είχαν και μειωμένη πρόσληψη υγρών, όπως και αναψυκτικών. Η ομάδα προέβλεψε ότι η μείωση αλατιού κατά 1 γρ την ημέρα οδηγεί σε μείωση κατανάλωσης αναψυκτικού κατά 27 γρ, την ημέρα, έχοντας υπολογίσει παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το βάρος και το επίπεδο άσκησης.

Αν τα παιδιά ηλικίας 4 έως 18 ετών μειώσουν την πρόσληψη αλατιού κατά το ήμισυ, ενδεχομένως θα σημειωθεί μείωση κατά δυο περίπου αναψυκτικά την εβδομάδα, στο κάθε παιδί.

Σύμφωνα με τον ερευνητή, οι γονείς θα πρέπει να ελέγχουν τις ετικέτες, να επιλέγουν προϊόντα χαμηλά σε αλάτι και να μην προσθέτουν αλάτι στο φαγητό όταν μαγειρεύουν και όταν κάθονται να φάνε.

Μικρή μείωση στην πρόσληψη αλατιού κατά 10% έως 20% δεν μπορεί να εντοπιστεί από τους υποδοχείς γεύσης αλατιού του ανθρώπου.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Καρδιολόγων, οι υγιείς ενήλικες θα πρέπει να μειώσουν την πρόσληψη νατρίου σε λιγότερο από 2.300 μιλιγκράμ ή 2,3 γραμμάρια τη μέρα. Αυτό αντιστοιχεί σε ένα κουταλάκι αλάτι.

Αμερικανοί και Βρετανοί καταναλώνουν μέχρι 75% του νατρίου από κατεργασμένες τροφές όπως η σάλτσα ντομάτας, σούπες, κονσέρβες και προπαρασκευασμένα φαγητά.