Έρευνα του University of Zurich δείχνει πόσο παρόμοιοι είναι όγκοι στο μαστό σε ανθρώπους και σκύλους και πώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα για τον καρκίνο.

Ο καρκίνος είναι μια από τις πιο κοινές νόσους σε ανθρώπους και κατοικίδια, με όγκους στους μαστικούς αδένες να είναι πολύ παρόμοιοι σε ανθρώπους και σκύλους-περισσότερο από ότι σε ποντικούς.

Πολλοί όγκοι του καρκίνου στο μαστό έχουν την ικανότητα να αναπρογραμματίζουν υγιή κύτταρα στο περιβάλλον του όγκου με τρόπο που αρχίζει να στηρίζει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων.

Ερευνητές στη Ζυρίχη θέλησαν να ανακαλύψουν αν τα περιβάλλοντα κύτταρα όγκου καρκίνου στο μαστό αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο σε ανθρώπους και σκύλους.

Η Enni Markkanen, δήλωσε ότι το αν αυτά τα καρκινικά κύτταρα επίσης επηρεάζουν τον περιβάλλοντα ιστό στους σκύλους με τον ίδιο τρόπο που επηρεάζουν τους ανθρώπους ήταν άγνωστο μέχρι τώρα.

Χρησιμοποιώντας δείγματα όγκων μαστού από σκύλους, ερευνητές μπόρεσαν να δείξουν ότι ορισμένα κύτταρα κοντά στον όγκο συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο που συμπεριφέρονται αντίστοιχα κύτταρα στους ανθρώπους- όπου στον υγιή ιστό γύρω από τον όγκο παράγονται ουσίες που προάγουν την ανάπτυξη του όγκου.

Η Markkanen δήλωσε ότι με λόγια απλά, ο όγκος αιχμαλωτίζει το περιβάλλον του. Πιέζει τα περιβάλλοντα κύτταρα να δρουν προς όφελός του.

Οι ερευνητές δεν θεωρούν τους σκύλους ασθενείς ως υποκείμενα εξέτασης για την έρευνα του καρκίνου. Ωστόσο μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση του καρκίνου στο μαστό σε ανθρώπους και σκύλους και στην καλύτερη αντιμετώπισή του.

Ο μηχανισμός δρα με τον ίδιο τρόπο σε ανθρώπους και σκύλους. Για την έρευνα στο καρκίνωμα μαστού, ιστός όγκου σκύλων είναι πολύ πιο κατάλληλος από αυτόν των ποντικών ή τα κύτταρα που καλλιεργούνται στο εργαστήριο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο International Journal of Molecular science.

International Journal of Molecular science.

FAMAR: Νέες Επενδύσεις στο Κέντρο Διανομής στη Θήβα