Διατροφή που περιέχει υγιείς δόσεις ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που περιέχονται στα ιχθυέλαια, μπορεί ενδεχομένως να βοηθά στον έλεγχο της ανάπτυξης και εξάπλωσης των καρκινικών κυττάρων στο μαστό, αναφέρει νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε ποντικούς.

Τα λιπαρά οξέα εμπόδισαν τη δημιουργία επιπλέον καθυστερημένων όγκων και μπλόκαραν την εξάπλωση καρκινικών  κυττάρων σε άλλα όργανα των ποντικών, ανέφεραν οι ερευνητές.

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικοί Clinical & Experimental Metastasis.

Ο Dr. Saraswoti Khadge, του University of Nebraska Medical Center, δήλωσε ότι η έρευνα τονίζει τον πιθανό θεραπευτικό ρόλο των ωμέγα-3 λιπαρών μακράς αλύσου στον έλεγχο της ανάπτυξης του όγκου και της μετάστασης.

Η νέα έρευνα έγινε σε ποντικούς αλλά προηγούμενες έδειξαν ότι η κατανάλωση ιχθυελαίων, περιλαμβανομένης της μορφής σε κάψουλα, κατά την εγκυμοσύνη και ως παιδί καταστέλλει την ανάπτυξη και μετάσταση του καρκίνου στο μαστό.

Ο Khade τόνισε ότι τα νέα ευρήματα δεν σημαίνουν ότι διατροφή με ωμέγα-3 λιπαρά θα μπορούσε να εμποδίζει την αρχική δημιουργία των όγκων, αλλά πιστεύει ότι αυτά τα λιπαρά οξέα στηρίζουν το ανοσοποιητικό και αντιφλεγμονώδες σύστημα.

Στην έρευνα, δυο ομάδες 20 ενηλίκων θηλυκών ποντικών ακολούθησαν υγρή διατροφή με παρόμοιο αριθμό θερμίδων και ποσοστό λιπαρών. Ωστόσο, μια διατροφή περιείχε φυτικά έλαια πλούσια σε ωμέγα-6 πολυακόρεστα λιπαρά και η άλλη περιείχε ιχθυέλαια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Στη συνέχεια, εγχύθηκαν σε ποντικούς κύτταρα καρκίνου μαστού 4T1 που είναι γνωστό πως προκαλούν επιθετικούς όγκους στο μαστό και μετάσταση.

Οι ποντικοί μελετήθηκαν με αυτοψία 35 ημέρες μετά την έγχυση καρκινικών κυττάρων.

Σε ποντικούς στους οποίους έγινε έγχυση ωμέγα-3 λιπαρών οξέων χρειάστηκε σημαντικά περισσότερος χρόνος να αρχίσουν να αναπτύσσονται όγκοι και η δόση με ωμέγα-3 λιπαρά βοήθησε να επηρεαστεί το μέγεθος του όγκου-οι όγκοι που εντοπίστηκαν στο μαστό ήταν 50% μικρότεροι σε σχέση με αυτούς που αναπτύχθηκαν στην ομάδα των ωμέγα-6 λιπαρών.

Η πιθανότητα τα καρκινικά κύτταρα να αναπτυχθούν και να εξαπλωθούν σε άλλα όργανα στην ομάδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων ήταν επίσης χαμηλότερη, ποντικοί με ωμέγα 3 επέζησαν περισσότερο από αυτούς με ωμέγα 6 και ορισμένοι που τρέφονταν με ωμέγα-3 φάνηκε να μην εμφανίζουν ποτέ καρκίνο στο μαστό.

Περισσότερα κύτταρα Τ φάνηκαν στον ιστό των ποντικών στην ομάδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων σε σχέση με την ομάδα των ωμέγα-6. Σε ποντικούς με ωμέγα-3 λιπαρά παρατηρήθηκε επίσης λιγότερη φλεγμονή.

Ερευνητές πιστεύουν ότι η φλεγμονή μπορεί να προκαλέσει τη γρήγορη ανάπτυξη και εξάπλωση των όγκων, καθώς και την προαγωγή των αντιδράσεων των κυττάρων Τ στους όγκους.

Θ Ψαλτοπούλου: Αύξηση περιστατικών καρκίνου σε νέες ηλικίες, ειδικά στο γαστρεντερικό
Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;