Aγωγές κατά του καρκίνου μπορούν ενδεχομένως να επιταχύνουν τη γήρανση του σώματος, αναφέρει νέα έρευνα.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο CANCER, ανέφερε επίμονη κούραση, πόνο και νοητική δυσλειτουργία σε 94 γυναίκες που έλαβαν αγωγή για καρκίνο μαστού περιλαμβανομένης της χημειοθεραπείας και της ραδιοθεραπείας, 3 έως 6 χρόνια νωρίτερα.

Η Judith E. Carroll, του UCLA Jonsson Comprehensive Cancer Center, δήλωσε ότι τα ευρήματα είναι σημαντικά επειδή παρέχουν νέες πληροφορίες για το τι θα μπορούσε να συμβαίνει μετά την αγωγή για καρκίνο που επηρεάζει τη νοητική έκπτωση σε ορισμένους.

Οι πληροφορίες μπορούν να ενημερώσουν μελλοντική έρευνα και ενδεχομένως να οδηγήσουν σε νέες παρεμβάσεις για την πρόληψη αυτών των νοητικών εκπτώσεων.

Αγωγές όπως η ραδιοθεραπεία και η χημειοθεραπεία δρουν καταστρέφοντας το DNA εντός των καρκινικών κυττάρων και μπορούν επίσης να βλάψουν το DNA υγιών κυττάρων.

Η Carroll και η ομάδα της παρατήρησε βλάβη DNA και χαμηλότερη δραστηριότητα τελομεράσης σε ασθενείς με καρκίνο στο μαστό, τις οποίες μελέτησαν, που δείχνει χαμηλότερη προσοχή και χειρότερη κινητική ταχύτητα. Οι γυναίκες επίσης εμφάνισαν μείωση τελομεράσης- ένζυμο που βοηθά να διατηρείται η υγεία και σηματοδοτεί την υγεία των κυττάρων.

Τελικά, η υψηλότερη βλάβη DNA και τα χαμηλότερα επίπεδα τελομεράσης στις συμμετέχουσες οδήγησαν σε εξασθενημένη νοητική ικανότητα.

Η έρευνα είναι καινοτόμος στο ότι εντοπίζει σημαντικούς παράγοντες στη βιολογική γήρανση και στη σύνδεσή της με τη νοητική λειτουργία, που ξεκινά νέες οδούς έρευνας.

CANCER,