Νέα μεγάλη ανάλυση βοηθά να επιβεβαιωθεί ότι η κατανάλωση άφθονων δημητριακών, λαχανικών και φρούτων, μειώνει τον κίνδυνο πρόωρης θνησιμότητας από καρκίνο ή καρδιοπάθεια.

Σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν πολύ λίγες φυτικές ίνες, άνθρωποι στο υψηλότερο άκρο του φάσματος είχαν μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθεια, εγκεφαλικό επεισόδιο, διαβήτη τύπου 2 και/ ή καρκίνο στο παχύ έντερο κατά 16% έως 24%.

Οι ερευνητές επίσης κατέληξαν ότι για κάθε επιπλέον 8 γραμμάρια διατροφικών ινών που καταναλώνει κάποιος, ο κίνδυνος για καθεμία από αυτές τις νόσους μειώνεται κατά ακόμα 5% έως 27%.

Ο Andrew Reynolds, του University of Otago, στη Νέα Ζηλανδία,  δήλωσε ότι τα οφέλη των φυτικών ινών υποστηρίζονται από έρευνες 100 ετών.

Αναλύθηκαν αποτελέσματα 185 ερευνών παρατήρησης, που έγιναν τα τελευταία 40 χρόνια και ευρήματα 58 κλινικών δοκιμών σε περισσότερους από 46.000 ανθρώπους.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η πρόσληψη 25 - 29 γραμμαρίων φυτικών ινών καθημερινά είναι ‘’επαρκής αρχή’’ με τη μεγαλύτερη προστασία από πρόωρο θάνατο να αποδίδεται σε όσους καταναλώνουν τακτικά ακόμα περισσότερες ποσότητες ινών.

Για παράδειγμα, κάθε επιπλέον αύξηση 15 γραμμαρίων στην καθημερινή συνολική κατανάλωση δημητριακών φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου-και από καρδιοπάθεια-  μεταξύ 2% και 19%.

Ο Reynolds δήλωσε ότι ποτέ δεν είναι αργά να αρχίσει κάποιος να απολαμβάνει τα οφέλη των ινών, ακόμα και αν για χρόνια δεν τις περιλάμβανε στο διαιτολόγιό του.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στη διαδικτυακή έκδοση του The Lancet.

Πηγές: The Lancet.