Νέα έρευνα εισάγει πιθανή νέα θεραπεία για την καρδιακή προσβολή.

Η έρευνα από το University of Colorado που δημοσιεύεται στο Cell Reports, δείχνει ότι η έκθεση των ποντικών σε έντονο φως για μια εβδομάδα βελτίωσε την εικόνα τους μετά από καρδιακή προσβολή.

Η έρευνα υποδεικνύει επίσης ότι η μέθοδος θα μπορούσε να ωφελήσει ανθρώπους και οι ερευνητές εξηγούν γιατί.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το έντονο φως επηρεάζει τις λειτουργίες του γονιδίου PER2, που εκφράζεται από περιοχή του εγκεφάλου που ελέγχει τον κιρκαδιανό ρυθμό.

Ενισχύοντας αυτό το γονίδιο μέσω έντονης φωτοθεραπείας, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο καρδιακός ιστός των ποντικών έλαβε επιπλέον προστασία όταν είχε θέματα με το οξυγόνο, όπως κατά τη διάρκεια μιας καρδιακής προσβολής.

Επιπλέον, το έντονο φως επίσης αύξησε την αδενοσίνη, που βοηθά στη ρύθμιση της ροής του αίματος. Και τα 2 ωφελούν την υγεία της καρδιάς.

Όταν μελέτησαν τους ποντικούς, είδαν ότι ήταν ζωτικής σημασίας το να μπορούν σωματικά να αντιλαμβάνονται το φως, καθώς τα τυφλά ποντίκια δεν είχαν όφελος.

Οι ερευνητές εργάστηκαν με υγιείς ανθρώπους και τους εξέθεσαν σε έντονο φως για 30 λεπτά.

Για 5 συνεχόμενα πρωινά, οι ερευνητές τους εξέθεσαν σε 10.000 lumens  φωτός και πήραν αρκετές φορές δείγματα αίματος.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα επίπεδα PER2 αύξαναν την αντίδραση στη θεραπεία με φως στους ανθρώπους, όπως και στους ποντικούς. Επίσης, οι εθελοντές είχαν μείωση τριγλυκεριδίων και βελτίωση στο μεταβολισμό.

Ο Dr. Eckle εξήγησε ότι το φως παίζει απαραίτητο ρόλο στην υγεία, όχι μόνο ρυθμίζοντας τον κιρκαδιανό ρυθμό αλλά και την καρδιαγγειακή υγεία.

Παιδιατρικό νοσοκομείο Θεσσαλονίκης: Πρώτες εκσκαφές, κινήσεις για στελέχωση