Ερευνητές ανέπτυξαν δερματικό επίθεμα που θα μπορούσε μελλοντικά να δώσει στις γυναίκες την ικανότητα να χορηγούν στον εαυτό τους αντισύλληψη διαρκείας.

Το επίθεμα που περιέχει μικροβελόνες που απορροφώνται στο δέρμα φαίνεται ως πιθανή εναλλακτική στα υπάρχοντα αντισυλληπτικά μακράς διαρκείας.

Το επίθεμα θα πιέζεται στο δέρμα για 1 λεπτό ώστε να απελευθερώσει δίκτυο μικροσκοπικών βιοδιασπώμενων βελονών που φέρουν την ορμόνη προγεστίνη.

Είναι ακόμα στα αρχικά στάδια ανάπτυξης. Οι ερευνητές περιγράφουν στο Science Advances, τα αποτελέσματα σε πειραματόζωα και εξέτασαν την δυνατότητα υλοποίησης σε μικρή ομάδα γυναικών.

Ο Mark Prausnitz, καθηγητής στο Georgia Tech's School of Chemical and Biomolecular Engineering, δήλωσε ότι στόχος είναι να υπάρξει μια μορφή που δεν θα πρέπει να τοποθετείται από γιατρό αλλά από την ίδια τη γυναίκα.

Σε πειράματα που έγιναν σε ποντικούς, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι μικροβελόνες διατηρούσαν επίπεδα ορμονών πάνω από το όριο που χρειάζεται για την αντισύλληψη στη γυναίκα, για περισσότερο από ένα μήνα.

Στη συνέχεια δοκίμασαν εκδοχή του επιθέματος χωρίς ορμόνες σε 10 γυναίκες.

Φάνηκε ότι οι βελόνες ενσωματώθηκαν γρήγορα στο δέρμα. Οι γυναίκες δήλωσαν ότι η διαδικασία είτε δεν είχε πόνο είτε προκάλεσε ελαφρά δυσφορία.

Η μέθοδος δεν έχει ακόμα δοκιμαστεί ως αντισυλληπτικό.

Επόμενο βήμα είναι να διαπιστωθεί αν το επίθεμα μπορεί να σχεδιαστεί ώστε να παρέχει μεγαλύτερης διάρκειας αντισύλληψη-ίσως 3-6 μήνες.

Science Advances,