Ειδικοί στις συναισθηματικές ανάγκες μικρών παιδιών, δήλωσαν ότι αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης σε μωρά και μικρά παιδιά που χωρίζονται από τους γονείς τους, ιδιαίτερα από τις μητέρες, θα μπορούσαν να έχουν μακροχρόνια γενετική επίδραση σε μελλοντικές γενεές.

Σε έκθεση που δημοσιεύτηκε στο Journal of the Royal Society of Medicine, ερευνητές δήλωσαν ότι αρκετές έρευνες δείχνουν ότι μικρά παιδιά τα οποία δέχονταν φροντίδα εκτός σπιτιού- ιδιαίτερα φτωχής ποιότητας- και για τουλάχιστον 30 ώρες την εβδομάδα έχουν υψηλότερα επίπεδα κορτιζόλης σε σχέση με παιδιά στο σπίτι.

Ο Sir Denis Pereira Gray, του University of Exeter, σε έκθεση σημειώνει ότι η έκκριση κορτιζόλης είναι φυσιολογική αντίδραση στο στρες σε θηλαστικά που αντιμετωπίζουν επείγουσα κατάσταση και συνήθως είναι χρήσιμη. Ωστόσο, η συνεχής απελευθέρωση κορτιζόλης για ώρες ή ημέρες μπορεί να είναι επιβλαβής.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης είναι σημάδι στρες και ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά με τους γονείς τους βιολογικά είναι πιο σημαντικός από όσο συχνά πιστεύουμε.

Το στρες έχει συνδεθεί με επιθετική συμπεριφορά σε παιδιά, ιδιαίτερα στα αγόρια.

Δεν επηρεάζονται όλα τα παιδιά- αλλά σημαντική μειοψηφία επηρεάζεται. Τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης συνδέονται με μειωμένα επίπεδα αντισωμάτων και αλλαγές στα μέρη του εγκεφάλου που συνδέονται με συναισθηματική σταθερότητα.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι περιβαλλοντικοί παράγοντες αλληλεπιδρούν με γονίδια, επομένως τα γονίδια μπορούν να αλλοιωθούν και όταν αλλάξουν από αρνητικές παιδικές εμπειρίες μπορούν να περάσουν σε μελλοντικές γενεές.

Journal of the Royal Society of Medicine