Η ατμοσφαιρική ρύπανση από οχήματα που κινούνται με βενζίνη ή diesel είναι πιθανό να αυξάνουν τη θνησιμότητα από το νέο κοροναϊό στις πόλεις, δήλωσαν ειδικοί της δημόσιας υγείας στο AFP.

Το European Public Health Alliance (EPHA) προειδοποίησε ότι ο μολυσμένος αέρας στις αστικές περιοχές, που προκαλεί υπέρταση, διαβήτη και άλλες αναπνευστικές νόσους, θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερο αριθμό θανάτων από τον κοροναϊό.

Οι εξατμίσεις βενζίνης και πετρελαίου από μηχανές ήταν σε επικινδυνα επίπεδα, που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τους πιο ευάλωτους σε αυτή και σε μελλοντικές πανδημίες, ανακοίνωσε το European Respiratory Society (EPS).

Η Sara De Matteis δήλωσε ότι ασθενείς με χρόνιες παθήσεις καρδιάς και πνευμόνων που προκαλούνται ή επιδεινώνονται από μακροχρόνια έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση είναι λιγότερο πιθανό να πολεμούν πνευμονικές λοιμώξεις και πιο πιθανό να πεθάνουν.

Πρόσθεσε, ότι πιθανόν αυτό συμβαίνει και με την COVID-19.

Αν και επι του παρόντος  δεν υπάρχει αποδεδειγμένη σχέση μεταξύ θνησιμότητας από COVID-19 και ατμοσφαιρικής ρύπανσης, επισκόπηση ερευνών στην  επιδημία του  SARS το 2003 έδειξε ότι ασθενείς σε περιοχές με μέτρια ατμοσφαιρική ρύπανση είχαν 84% περισσότερες πιθανότητες θνησιμότητας σε σχέση με αυτούς σε περιοχές με χαμηλή ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η νόσος COVID-19 μοιάζει με τον SARS και μπορεί να προκαλέσει αναπνευστική ανεπάρκεια σε σοβαρά περιστατικά.

Σύμφωνα με το European Environment Agency, η ατμοσφαιρική ρύπανση οδηγεί σε 400.000 πρόωρους θανάτους ετησίως στην Ευρώπη.

Η βόρειος Ιταλία έχει ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα PM10—μικροσωματίδια λόγω του κυκλοφοριακού, σε μεγάλο βαθμό.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Cardiovascular Research σημείωσε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση μειώνει το προσδόκιμο ζωής παγκοσμίως κατά σχεδόν 3 χρόνια και οδηγεί σε  8,8 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους ετησίως.

Η καραντίνα στη βόρειο Ιταλία έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των μικροσωματιδίων και του υποξειδίου του αζώτου, έδειξαν δεδομένα από δορυφόρο.

Ο Sascha Marschang, γ.γ της EPHA δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να θέσουν ως προτεραιότητα τη μείωση των οχημάτων που ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα για να αποφύγουν θανάτους κατά τις μελλοντικές επιδημίες.

 

Πηγές: AFP.